Lasts days in Greece

Hola família Guerau!

Més notícies des de Grècia!

Ahir vam fer una excursió molt interessant a la ciutat de Pylos. Allà, vam descobrir una miqueta de la història del Peloponès i vam aprendre algunes activitats didàctiques per fer relacionades amb els monuments històrics.

 

 

 

També vam visitar dos museus plens de relíquies, moltes d’elles trobades sota el mar.

 

 

 

 

Avui hem fet una mica de Thai Chi al parc de Kalamata, ha estat molt divertit, hem rigut molt. Ha estat una forma diferent d’alliberar energia. Us ho recomanem!

 

 

 

Per la tarda, hem acabat les classes del nostre curs i ens hem acomiadat d’alguns dels formadors. Hem après molt d’ells.

 

Mireu com són les escoles a Kalamata:

 

 

 

 

 

 

A la nit arriba l’hora dels acomiadaments amb un sopar de germanor i la cerimònia d’entrega de certificats:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha estat un plaer conèixer tanta gent de tants països diferents. Tenim moltes ganes de treballar amb ells el curs vinent amb projectes amb tots vosaltres. Sabríeu dir “bon dia” en xipriota? Doncs, ja teniu deures per l’estiu.

Erasmus from Joensuu – Part IV 🌲🌲🌲

Avui hem tingut el privilegi d’entrar a una escola d’educació primària finlandesa. A Finlàndia, tenen en compte on viu el seu alumnat, hi ha una llei que estableix que l’escola ha d’estar en un radi d’entre 1 i 5 km de casa seva perquè puguin anar-hi caminant sols. Per tant, tenen moltes escoles petites repartides per la seva geografia.

L’escola que hem visitat avui és per aproximadament 100 alumnes d’entre 6 i 12 anys. Una de les coses que més ens ha sorprès ha sigut que el pati no està tancat i la seva extensió és enorme. Sabeu quin és el motiu? Fan els patis molt grans perquè així baixen els conflictes durant l’esbarjo, ja que tothom té l’espai que vol per jugar. Quan l’alumnat fa 45 minuts de classe, surten 15 minuts a fora a jugar al pati; d’aquesta manera la seva capacitat de concentració augmenta exponencialment.

L’interior de l’edifici és ampli i pensat perquè un mateix espai pugui tenir un ús diversificat. Els passadissos són amples, plens de contes, sofàs i espais on enriquir l’activitat educativa. Entre dos aules de dos nivells diferents hi ha una aula de suport connectada amb portes corredisses de vidre amb les dues classes. D’aquesta manera, poden diversificar espais, unir grups de diversos nivells durant les assignatures més experimentals i utilitzar l’espai perquè la mestra d’educació especial i/o la “teacher assistant” puguin ajudar a l’alumnat amb més dificultat.

Erasmus from Joensuu – Part III 🌲🌲🌲

Arribem al tercer dia de la nostra formació Erasmus+ ALAS, avui hem realitzat una gimcana per la ciutat de Joensuu amb l’aplicació seppo.

Aquesta aplicació finlandesa permet al/la mestre/a pot crear la ruta i les proves a fer en la zona que vulgui i els/les participants quan arriben a la localització marcada obren la tasca a realitzar. Els resultats s’envien de manera instantània al/la mestre/a i aquest/a pot veure en tot moment on es troba el grup.

A continuació, hem après com incloure la realitat virtual a l’aula. A través de diversos softwares els alumnes poden entendre millor conceptes abstractes com ara els leucòcits/glòbuls vermells, com era Roma fa 500 anys, entrar en un museu…

 

 

 

Erasmus from Joensuu – Part II 🌲🌲🌲

Avui hem aprofundit en l’educació secundària finlandesa i els diferents espais de l’escola. La cap de selecció de personal de l’àrea educativa de Joensuu ens ha fet una formació on ha explicat com es realitza la selecció de personal docent i a quins aspectes donen més importància.

A més a més, durant la visita guiada a un Institut Finlandès ens hem adonat que tant l’edifici com els mobles de l’escola estan totalment adaptats a les funcionalitats i necessitats dels alumnes i dels mestres. Hem vist:

  • Múltiples sales de mestres al mateix edifici
  • Cada departament té un despatx de treball
  • Hi ha un gimnàs i una sala de música d’ús exclusiu per l’alumnat i l’equip de mestres dins i fóra de l’horari.
  • L’escola queda oberta perquè tota la comunitat educativa en pugui fer ús.
  • Hi ha una infermeria.
  • L’alumnat té múltiples espais per relaxar-se entre classes: sofàs per dormir, televisions, billars, futbolins, taules de ping pongs, pilotes per jugar a fora i múltiples espais de treball.
  • Tant el disseny com la decoració han estat escollits per la comunitat educativa, així i com el mobiliari.
  • Cada aula està equipada amb projectors d’última tecnologia (Apple TV), sistema automatitzat de l’aire i la il·luminació i endolls que pengen del sostre perquè sigui quina sigui la manera que estigui distribuïda l’aula, l’alumnat pugui connectar els seus dispositius.
  • Els alumnes poden gaudir de les millors dotacions de materials per crear i experimentar.
  • Tota l’escola està decorada amb les obres d’art que han creat els alumnes.

Us seguirem informant!

Tenen un projecte educatiu i unes instal·lacions que fan posar la pell de gallina!!❤️

Hello from Greece

Bon dia!

L’Eva (de Quatre Vents) i jo (la MªJesús) ja portem uns dies per la península grega i seguim formant-nos dia a dia per seguir sumant idees dins els nostres centres. Fem visites per Kalamata o bé anem a l’escola on ens imparteixen el curs. Sabíeu que en grec les escoles s’anomenen Gimnàs?
Algunes d’elles són força antigues i els manca manteniment i inversió econòmica per part de les autoritats, tot i que totes disposen d’eines TAC per dur a terme les classes.

Ahir vam començar el dia a l’escola, continuant amb el curs de “Management and Leadership”. Van ser unes sessions molt interessants sobre el lideratge cooperatiu, mostrant-nos diferents característiques d’un bon lideratge compartit amb l’equip de treball.

Avui parlem dels conflictes i de com analitzar-los i ser efectius a l’hora de resoldre’ls: com fer una negociació positiva escoltant i entenent, trobant una solució que vagi bé a tots els implicats i intentant no personalitzar els problemes…

Està sent molt interessant.

https://www.dentistrytoday.com/media/k2/items/cache/c76b430f13f697c7e8f6389e61fe2e85_XL.jpg

 

 

Erasmus in Joensuu 🌲🌲🌲🌲

Avui ha començat el Congrés sobre PISA i el sistema educatiu finlandès. Hem rebut una classe de finlandès on hem après el vocabulari bàsic per fer-nos entendre.

A continuació, hem explicat els diversos sistemes educatius dels països participants: Romania, Letònia i Catalunya. Tot seguit, hem començat a veure com funciona el sistema educatiu a Finlàndia i el perquè del seu èxit: autonomia de centre i confiança uns en els altres. Aquest país valora i inverteix grans quantitats de diners en educació. Així i com, el marge de maniobra dels equips de direcció i els municipis són claus per tenir una gran gestió del centre, i per tant, dels grans resultats acadèmics que obtenen any rere any a les proves PISA.

La societat confia en la bona feina dels equips de les escoles i les direccions dels centres, confien plenament en els seus treballadors/es. La confiança ho és TOT.

ERASMUS + ALAS – Iniciem les mobilitats 🇪🇺

Aquest estiu comencen les mobilitats del projecte Erasmus+ ALAS.

Aquestes mobilitats formen part del projecte Erasmus+ ALAS de consorci que engloba a quatre escoles de la zona i que està coordinat pel CRP Vallès Oriental I.

🇬🇷 Una de les mobilitats és a Kalamata (Grècia) per participar en un curs de formació “Gestió educativa i lideratge escolar”. Aquí podreu veure el vídeo de presentació de les participants.

🇫🇮 L’altra mobilitat és a Joensuu (Finlàndia) per participar en un curs de formació sobre “PISA i el sistema educatiu finlandès”. Aquí podreu veure el vídeo de presentació de les participants.

Final de curs 2020-2021

Aquest any, més que mai, vull aprofitar aquestes línies per a fer un reconeixement explícit…

En primer lloc a vosaltres, nens i nenes del Guerau de Liost, per la capacitat d’adaptació que heu demostrat tenir, per la vostra resiliència i per la paciència que heu tingut davant les mesures que ens ha tocat implementar en aquest curs tan peculiar. A tot l’equip docent -mestres, monitors/es i PAS-, pel gran esforç que heu fet, per la motivació i per l’entusiasme que heu demostrat dia a dia acompanyant acadèmicament i emocionalment als infants. A totes les famílies, per la vostra col·laboració, implicació, comprensió i empatia davant els canvis que hem viscut. A l’AMPA perquè, any rere any, enriquiu la proposta educativa de tots els nens i nenes de l’Escola amb les vostres idees i propostes.

Tots i totes, conjuntament, hem estat capaços d’entendre les circumstàncies que ens han tocat viure, ens hi hem adaptat i el més important; hem estat capaços i capaces de sumar; d’extreure’n la part positiva d’aquesta nova i complexa realitat, de treballar en equip i de conviure amb constància, esforç, rigor i estima. No ha estat fàcil, però entre tots i totes, ho hem fet possible.

Ara arriba el moment de fer una aturada i de reprendre forces. Gaudiu al màxim d’aquests dies en família. Ens retrobem al setembre amb energies renovades per gaudir d’un nou curs, de nous aprenentatges i de noves experiències.

Us desitgem un molt bon estiu!

Proves Cangur 2021

Les Proves Cangur són un conjunt de reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada amb diverses opcions de resposta per a cada problema. A més, en tots els casos, els participants les han de completar sense calculadora.

Les Proves Cangur van començar a realitzar-se als anys 80 a Austràlia. Actualment més de 60 paisos organitzen Proves Cangur dins d’un programa que es coneix com Kangourou sans Frontières. Al nostre país se celebra des de l’any 1999. Actualment hi poden participar alumnes de 5è a 2n de batxillerat. Al Guerau de Liost hi participem des del 2015.

Enguany, 4 alumnes de 5è i 1 alumne de 6è estan dins de les millors puntuacions de Catalunya, entre aproximadament 17.000 participants. Un d’ells ha estat premiat per haver obtingut ex aequo la 1a posició amb un 100% d’encerts.

CINQUÈ DE PRIMÀRIA

  • NSS (posició 1 – 1r premi)
  • DLM (posició 63)
  • BAR (posició 629)
  • NMC (posició 637)

SISÈ DE PRIMÀRIA

  • NRG (posició 493)

Moltes felicitats a tots!

TALLERS CIENTÍFICS A PRIMÀRIA

Durant el dia d’avui tot l’alumnat de primària ha participat en tallers científics per experimentar tot posant-se a la pell de científiques i científics i aprendre conceptes de química, biologia, física de forma lúdica i didàctica.

Els tallers tenen com a objectiu despertar la curiositat per l’entorn que ens envolta, fomentar l’esperit crític i treballar el foment de les vocacions cientificotecnològics especialment entre els nens i nenes.

Han realitzat els tallers següents: art i ciència, descobrim la ciència, reaccions químiques, el mètode científic, ciència i dona, meteorologia…

Les activitats les les ha desenvolupat Funbrain, empresa de divulgació científica especialitzada que des de fa més de 15 anys acosta la ciència i les disciplines steam als infants i joves.

L’AMPA s’ha fet càrrec del cost d’aquestes activitats.

Ha estat una experiència molt enriquidora!