Què podem fer aquests dies a casa?

Benvolgudes famílies i alumnes,

a causa de la situació en què ens trobem, les tutores de P4 hem fet un recull d’activitats per poder anar fent aquests dies. No són activitats obligades però sí que recomanem que els vostres fills/es s’animin  a realitzar-les per no perdre la dinàmica de treball.

Anirem afegint  noves propostes per intentar que aquests dies passin el més ràpid possible.

MATEMÀTIQUES:

  • Joc imprimible per relacionar quantitat-número fins al 10. Aquest joc es pot fer de manera individual o bé amb l’acompanyament dels pares.
  • Comptar de l’1 al 15 de manera oral. Podem demanar que el nostre fill/a ens compti fins a arribar al 15 o bé fins on sàpiga. També podeu fer-ho com un joc, on vosaltres comenceu i ell/a segueix i així successivament.
  • Juguem a fer enlairar el coet. Els alumnes ja saben que fer el coet vol dir fer el comptatge enrere, del 10 fins al 0.
  • Càlcul  manipulatiu. Fer problemes a partir de material. Com per exemple: “Si tinc dos cotxes, i el teu germà en porta tres més, quants en quedaran?”
  • Fer puzzles. De diferents formats, més senzills, més complexes…
  • Jocs de lògica de classificar segons color i forma. Joc online que recull moltes propostes i que els vostres fills/es poden fer segons el seu nivell. Nosaltres però convidem a fer la classificació segons color i forma.

 

LLENGUATGE

  • Potenciar la conversa oral. Utilitzar els contes, imatges, dibuixos animats…perquè els petits expliquin què veuen. D’aquesta manera ajudem a potenciar l’expressió oral, adquirim nou vocabulari i treballem l’estructura de la frase.
  • Veure el conte de la Talpeta. Aquest conte l’hem treballat a l’escola en format paper. Els podeu fer preguntes per treballar la comprensió i veure si han entès l’argument i si sap respondre a les preguntes plantejades. Un exemple: “A quin animal li pregunta primer si li han fet allò al cap?”
  • Treballem els sons inicials. Aquests cercles els treballem a l’aula i ja els hi resulten familiars. Els infants han de dir la paraula en veu alta i discriminar si la imatge comença o no amb la inicial del cercle. Sí comença amb la inicial li posen una pinça d’estendre roba.
  • Copiem paraules amb llapis o les confegim amb lletres magnètiques. Us oferim un recull de paraules on els nens/es que puguin les podran llegir i altres que necessitaran la vostra ajuda. Després poden picar quantes síl.labes tenen i per últim copiar-la en un full o bé confegir-la amb lletres magnètiques.

Esperem que aquest recull us serveixi per passar una bona estona amb els vostres fills/es i al mateix temps seguir amb el procés d’aprenentatge.

Ànims a tots/es i esperem veure-us ben aviat.

Una abraçada,

Judit i Mireia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>