Lectura silenciosa a l’Escola

Cada matí tots els nens i nenes des de P3 a 6è fan lectura silenciosa en arribar a l’aula. L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer i utilitzar de manera apropiada tant la llengua catalana, com la llengua castellana, així com la llengua anglesa, i desenvolupar hàbits de lectura.

La lectura autònoma permet:

• L’adaptació al propi ritme de l’alumne.
  • L’adquisició d’un millor nivell de lectura per a l’aprenentatge i l’estudi.
  • L’execució tècniques i estratègies treballades anteriorment.
  • La millora l’ortografia (per la pràctica de la via lèxica)

A més, els docents són models de lectura.

“L’animació a la lectura s’ha de fonamentar en l’establiment d’una relació de plaer entre els infants, els llibres i l’adult que transmet allò que estima” Michèle Cochet.

“Si vols un adult amb un pensament creatiu, de petit explica-li contes; si el vols, a més, savi, explica-li més contes”. Albert Einstein.