I5B actuem a l’Ara Parlo Jo
17/11/23Avui divendres 17 de novembre, les paneroles hem actuat a l’Ara Parlo Jo. Hem expicat les rutines de cada matí. Voleu veure com ho hem fet?
Esperem que us hagi agradat!
Avui divendres 17 de novembre, les paneroles hem actuat a l’Ara Parlo Jo. Hem expicat les rutines de cada matí. Voleu veure com ho hem fet?
Esperem que us hagi agradat!
Avui ha sigut l’ultim dia de la Marta, la nostra practicant que ha estat un munt de dies compartint vivències entre nosaltres. Estem una mica tristos/es però ens alegrem perquè sabem que segurament et veurem a l’escola fent de monitora de menjador a i4. Així et tindrem ben a prop!
Moltes gràcies per tot i molta sort!
Marietes i Papallones
El dimarts 14 de novembre, les i els més petits de l’escola hem anat a passar el dia a Can Ribas de Bigues i Riells. Ha estat la nostra primera excursió i l’esperàvem amb moltes ganes i molts nervis.
El dia ha començat amb l’aventura de pujar a l’autobús. Seguidament hem esmorzat conjuntament i carregats d’energia i il.lusió hem iniciat les activitats.
Amb el conte de la Blancaneus i els set nans hem descobert l’ofici de cadascun d’ells tot jugant a la xarranca i fent diferents proves i jocs tots junts per practicar algun d’aquets oficis. Amb l’activitat bufa ben fort ens hem convertit en els tres porquets. Hem conegut de ben a prop com són les cases que van fer-se cadascun. I finalment amb la proposta de la caputxeta, ens hem convertit en aquest personatge mític i ens hem endinsat al bosc, recorrent i vivint les diferents escenes del conte fins arribar a la caseta de l’àvia.
Hem gaudit d’un dia ple de màgia i fantasia tot treballant els valors implícits que hi ha al darrere de cada conte.
Hem agafat una bona gana per dinar. Finalment hem pogut gaudir d’una estona de joc amb els nostres companys/es tot descobrint els racons únics i plens de natura que envolta la masia. Cansats però contents i amb un sac ple de vivències, hem retornat a l’escola amb ganes de veure a les famílies i explicar-los tot allò que hem vist i sentit.
El passat divendres els nens i nenes d’infantil van començar la primera sessió d’ambients d’aquest curs escolar: l’ambient d’art, d’experimentació, de caseta, de carrer, dels animals, de la biblioteca i el de construccions.
Aquests ambients són espais educatius dissenyats i programats amb l’objectiu de crear situacions d’aprenentatge integrals on els nostres infants puguin desenvolupar diferents capacitats i competències. En ells no només es creen els aprenentatges a partir de l’espai físic i els diferents materials que els hi oferim sinó que també a partir de les interaccions entre els infants des d’I3 fins a I5, i sobretot, també entre els infants i els diferents adults que hi intervenim.
Vam passar una tarda genial, ja tenim ganes de tornar a repetir!
Feu clic sobre la següent imatge i podreu veure un petit tastet dels diferents ambients i com de bé ens ho hem passat:
El dibuix, igual que el joc, és una activitat que sorgeix de forma espontània durant la infància i que ens permet conèixer diferents aspectes del desenvolupament infantil. El significat d’art, possiblement, és diferent per un adult que per un infant. Per l’infant, l’art és un mitjà d’expressió i, al mateix temps, un llenguatge del pensament.
Els esquemes gràfics que l’infant anirà adquirint aniran canviant, ja que hi haurà una cerca conscient de formes per representar les figures. Anirem treballant, a partir de diferents propostes, els diferents elements del nostre esquema corporal. Començarem per la cara i anirem ampliant al coneixement del tronc i de les extremitats. Caldrà anar seguint l’evolució dels infants per veure el seu procés i creixement creatiu davant el dibuix de la figura humana.
Els nens i nenes de I5 treballem l’escriptura a partir de diferents racons: confegir paraules en diferents formats i grafisme. Fomentem el desenvolupament de les habilitats de comunicació, a nivell oral i a nivell escrit.
Proporcionem un espai on es puguin expressar i es motivin per llegir i escriure.
Mireu que bé que ho fem!!
Benvolgudes famílies,
En el següent enllaç teniu el segon APJ de la classe de les libèl·lules. Esperem que us agradi!
APJ la classe de les libèl·lules!
Comença a fer fresca, fa vent, plou… ja fa uns dies que ha arribat la tardor!
Gràcies a l’experimentació, observació i manipulació volem apropar als infants de i3 a que aprenguin i reconeguin aquesta estació i tot allò que la defineix: la transformació del paisatge, els diferents colors, els fruits, festes tradicionals, costums… l’infant forma part d’un entorn canviant, l’escola l’ajuda a conèixer els fenòmens pròpis de cada estació i tot allò que nés característic.
Tot i que la tardor encara no ha acabat, ens feia molta il·lusió poder compartir amb vosaltres un bocinet de la tardor de les nostres aules: esperem que us arribi la màgia!
El passat dimarts 24 d’octubre els nens i nenes d’infantil vam anar a veure “Bunji, la petita Coala” al teatre Bellavista. Un espectacle de teatre i titelles amb una escenografia sorprenent i dues intèrprets que a través de la narració, els diàlegs i algunes cançons,… Llegeix més»
Els nens i nenes d’infantil hem començat celebrant el dia de la Castanyada fent tallers molt entretinguts i divertits. Hem fet uns cargols amb material reciclat molt divertits, uns bolets ben colorits i unes espelmes molt especials.
A continuació compartim amb vosaltres un petit recull de… Llegeix més»