Dia Internacional de la dona i la nena en la ciència.
09/02/24
FOTOS EDUCACIÓ PRIMÀRIA: https://photos.app.goo.gl/QAWhRFv6yzHjBzXQ7
FOTOS EDUCACIÓ INFANTIL:https://photos.app.goo.gl/rGwjZ32r91tqjN6A6
FOTOS EDUCACIÓ PRIMÀRIA: https://photos.app.goo.gl/QAWhRFv6yzHjBzXQ7
FOTOS EDUCACIÓ INFANTIL:https://photos.app.goo.gl/rGwjZ32r91tqjN6A6
I arriba el nostre segon Ara Parlo Jo!
Els nens i nenes de la classe de les Marietes us volem explicar com aprenem les lletres. Ja coneixem el so A i el so I.
Esperem que us agradi.
Els contes són una eina que afavoreix el procés de maduració de la personalitat de l’infant i el seu desenvolupament global.
A través d’ells podem treballar temàtiques molt variades, transmetre valors educatius, entendre el món que ens envolta i ampliar el nostre coneixement. Aquests ens aporten un munt de beneficis tals com: Ajuda a desenvolupar la imaginació, la fantasia i la creativitat; Potencia que descobreixin i entenguin el món que els envolta; Desperta la curiositat en els infants; Afavoreix el gust per la lectura i l’adquisició d’un bon hàbit lector; Possibilita que identifiquin i expressin sentiments i emocions; Treballa la capacitat d’atenció, l’escolta i la memorització; Afavoreix el desenvolupament intel·lectual dels infants; Enriqueix el coneixement cultural; Potencia que enriqueixin la llengua i adquireixin nou vocabulari; Afavoreix que reflexionin i desenvolupin el seu propi criteri; Possibilita que aprenguin a conversar i dialogar; Permet que treballin l’estructuració espaciotemporal;…
En les sessions de contes també dediquem una estona a treballar la conciència fonològica. Diferents investigacions demostren que la noció de saber que el llenguatge parlat es composa d’una seqüència de petits sons no es dóna de forma natural en totes les persones. Aquestes petites unitats de la parla que es corresponen amb les lletres de l’alfabet d’un determinat codi escrit és el que anomenem fonemes. Així, doncs, la consciència fonològica és la capacitat per a discriminar totes aquestes petites unitats de sons que componen el llenguatge parlat. El repte és trobar camins perquè els nens notin els fonemes i descobreixen la seva existència i possibilitat de separar-los. Afortunadament, algunes de les activitats que impliquen rimes, ritmes, escoltar, jugar amb els sons i que entusiasmen als petits de l’etapa infantil, són ideals per aconseguir aquest propòsit.
A partir d’ara podreu compartir amb els vostres fills/es d’aquests moments i dels seus aprenentatges gaudint mirant les fotografies d’aquest article.
Hola famílies!
Encara que amb aquests dies de calor no ho sembli, l’hivern és aquí. Els infants de la classe de les papallones us volen explicar tot allò que hem descobert sobre aquesta estació.
Us presentem el nostre segon Ara Parlo jo. Esperem que us agradi!
Ens anem fent grans i entre moltíssimes coses que això comporta s’observen cada dia més avanços. Ja hem après la dinàmica de funcionament dels racons de matemàtiques i de llengua, ens organitzem amb més facilitat i podem posar-nos a treballar de seguida amb moltes ganes i interès per aprendre noves coses. A matemàtiques fem activitats de númeració i càlcul, de mesura, de geometria i de lògica totes elles de forma lúdica i de lliure circulació que ens permeten avançar al ritme de cada infant. A llengua proposem activitats per potenciar les habilitats auditives i també les habilitats visuals i d’atenció i d’altres per estimular les capacitats cognitives de cada nen/a.
Són sessions imprescindibles pel desenvolupament del llenguatge i l’alfabetització. Així doncs hi dediquem forces estones i per tant el número de fotografies també creix. A partir d’ara podreu observar fotografies de tot aquest treball accedint a l’enllaç d’aquest article.
Racons de matemàtiques i llengua Marietes
Racons de matemàtiques i llengua Papallones
Bon dia famílies!
El passat divendres 19 de gener els nens i nenes de la classe de les marietes vam fer el nostre primer Ara Parlo Jo! Voleu veure com ens va sortir?
ARA PARLO JO!!
Bona tarda famílies!
Avui els infants de la classe de les libèl·lules hem actuat a l’Ara Parlo Jo! Hem explicat l’obra de teatre que vam anar a veure el dimecres i el treball d’aula que hem fet al voltant d’aquest.
Per veure lo bé que ho hem… Llegeix més»
Avui els infants d’I4B hem fet l’Ara Parlo Jo on hem explicat la sortida del teatre del passat dimecres “Mans”.
Tot seguit podreu veure la nostra actuació (feu clic a l’enllaç següent):