Expressió plàstica a I5

Les libèl·lules i les paneroles ens ho passem molt bé fent plàstica!

Durant aquest primer trimestre hem fet vàries propostes amb diferents materials i diferents tècniques: dibuix al natural, dibuix lliure amb ceres, collage amb papers de seda, mandales, grafisme creatiu…

Ens relaxen força aquestes propostes i estem molt concentrats.

Si feu clic a la següent imatge podreu veure diferents moments d’aquest primer trimestre.

I5A

PLÀSTICA (P4) | Escola Camí del Mig

I5B

Departament de Visual i Plàstica | Institut Montilivi

Fem relaxació després del pati!

Els nens i nenes de la classe de les Paneroles fem relaxació després del pati. Cada dia escoltem una cançó de ioga infantil que ens ajuda a tornar a la calma. Voleu veure com ho fem? Si us agrada, podeu clicar al següent enllaç i posar-la a casa ⇒ CANÇÓ

Anem a cantar al Centre de dia

Aquest dilluns 11 de desembre, els nens i nenes d’I5 vam anar al Centre de dia de les Franqueses del Vallès a fer una cantada. Vam cantar cançons de Nadal i els avis i àvies també ens van ensenyar cançons que ells/es coneixien. Va ser una experiència molt bonica i estem convençuts que repetirem més endavant. Estem molt agraïts/es de poder viure un moment tan especial i del preciós detall que ens van regalar, una campana feta per ells/es!

Ha arribat el Nadal a 1r!

S’acosta Nadal i a les aules de 1r ja s’ha començat a notar. Vam iniciar el calendari d’advent, , vam decorar les classes, va arribar el tió, i vam anar a felicitar el Nadal a la residència d’avis. Ara toca engreixar el tió  a veure… Llegeix més»

Fem màgia

Hem fet un experiment amb papers de seda de diferents colors.

Primer hem fet trossets petits amb les mans o amb les tisores. Els hem posat a sobre del paper, sense cola, i hem ruixat aigua per sobre.

Què passarà?

Al dia següent vam comprovar que la tinta dels papers de seda es queda en el paper. Sembla màgia, però en realitat és que l’aigua fa que surti la tinta i es quedi en el full 🙂

Finalment hem fet un dibuix a sobre amb retolador negre.

A continuació us deixem les fotos de tot el procés. Fem màgia!

Ha arribat el Tió!

Benvolgudes famílies, ja ha arribat el Tió!


Quan avui hem arribat de dinar ens hem trobat una nota a la pissarra de la classe. El tió ens demanava ajuda perquè s’havia perdut venint des del Montseny i no trobava l’escola. Nosaltres hem sortit al pati a veure si el trobàvem per poder-lo ajudar.

És un tió molt bromista perquè hem trobat alguns objectes disfressats com si fos ell, però finalment, l’hem trobat i l’hem portat al costat del nostre arbre de Nadal.

Els pròxims dies el cuidarem i el donarem menjar perquè creixi molt i ens cagui moltes coses!

Feu clic a la fotografia del tió i podreu veure més fotografies d’aquesta tarda, estem molt emocionats!

FEM NEU

A I4 hem fet un experiment amb bicarbonat i aigua.

Primer hem parlat de què podríem fer amb aquests ingredients. Hem tastat el bicarbonat: és com sal però molt fineta.

Hem començat a barrejar el bicarbonat amb l’aigua afegint-la a poc a poc. Hem comprovat que semblava neu i hem jugat una bona estona. Després l’hem deixat a l’ambient d’animals per jugar els divendres amb el món d’animals polars.

Aquí teniu algunes fotos del procés:

Fem neu!

Ja tenim calendari d’advent a I5!

Comencem el mes de desembre i ja tenim els nostres calendaris d’advent.

 

Avui hem obert el nostre primer sobre. Estem molt emocionats i tenim moltes ganes de seguir obrint la resta de sobres, però haurem de ser pacients.

Ja tenim el tret de sortida, que comenci el Nadal!

 

1rA APJ: Vincent Van Gogh i la situació d’aprenentatge de: La família

El passat divendres 24 de novembre, uns quants nens i nenes de 1rA vam explicar a l’APJ com hem començat la situació d’aprenentatge de La família. Una misteriosa carta d’en Van Gogh dirigida al seu germà Theo Van Gogh va arribar a l’aula… I això va ser el punt de partida d’aquest nou projecte. Us deixem el vídeo per saber-ne més: