FEINETES DE P5

SETMANA DEL 23 AL 27 DE MARÇ

Esperem que tots i totes esteu bé i aquesta situació passi molt ràpid . Us deixem més  propostes per seguir passant bons moments amb els/les vostres fills/es.

En el cas que hagueu de fer algun retorn d’alguna de les activitats proposades, les podeu digitalitzar a través d’una fotografia, i ens l’envieu a la següent adreça electrònica: gdl2014@gdl.cat Poseu el nom i cognom de l’infant, si us plau.

Molts petons petits i petites! Ens veiem aviat!


LLENGUA:

  1. Mirar contes a la web de TV3 una mà de contes:https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/. Fer un dibuix i escriure el títol del conte que heu mirat i una frase.

2. Fer llistes:

P5A: Amb la vestimenta i els complements dels mags tradicionals.(FER RETORN VIA EMAIL)

P5B:Dels d’animals que tenen banyes i en dibuixes un. El que més t’agradi. Un cop dibuixat, amb fletxes, posa parts del seu cos com: morro, potes, cua, banyes, ulls,…  (FER RETORN VIA  EMAIL)

 

3. Petits dictats: Proposeu-vos tres paraules i una frase. La primera paraula, que tingui només 1 síl·laba. La segona paraula, dues síl·labes i la tercera, de tres síl·labes. Finalment, la frase. Dicteu paraula per paraula, repetint cada una dos vegades i deixant temps perquè escriguin sense la vostra ajuda. Un cop acabat el dictat, entre tots dos repasseu el que han escrit i els ajudeu on creieu convenient. Nosaltres a la classe fem els dictats per temàtiques. Per exemple: paraules de l’hivern, del projecte,…)

 

4. Dita del mes d’abril: “Per l’abril no et treguis ni un fil”. 

Primer de tot, els diem la dita i els hi fem aprendre. Iniciem una conversa amb ells de què deu voler dir aquesta dita. Parlem de les temperatures de l’abril, i perquè ens diu la dita que no ens traiem ni un fil. Un cop fet això, els hi escrivim la frase ometent dos paraules. Per exemple: Per _______ no et treguis ni un ______. Els que puguin, que llegeixin sols i els que no amb la vostra ajuda. Han de descobrir quines paraules falten.

5. Fem un dibuix de la primavera i escrivim després què hem dibuixat. Intentem que ho facin sols sense la vostra ajuda i que un cop hagin escrit, us diguin ells mateixos què posa cada paraula.


MATEMÀTIQUES:

  1. Buscar per casa material llis i rugós.(Fer una classificació i enganxar-la en un full dividit en dues parts segons les propietats dels materials seleccionats) .(FER RETORN VIA EMAIL)

2. Fer un dibuix lliure on apareguin 2 cercles, 2 quadrats 1 triangle i els rectangles que vulgueu.

3. Feu càlcul mental. Presenteu el càlcul mental com un joc divertit de comptatge. Com un repte i fent propostes properes a ells i que els puguin agradar. Per exemple: Si hi ha tres papallones en una planta i n’arriben dos més, quantes papallones hi ha ara?. I si en marxen 3, quantes en queden?. Comencem amb propostes senzilles i si veiem que els resulta molt fàcil, podeu augmentar el nivell.

També podeu fer sumes aquí: https://clic.xtec.cat/projects/matesinf/jclic.js/index.html

4. Ordenació de nombres. Aquest activitat on-line els hi agrada molt i ens serveix perquè estructurin bé els nombres amb l’odre que toca: https://clic.xtec.cat/projects/matesinf/jclic.js/index.html

5. Una activitat molt interessant per fer amb ells és l’orientació espacial que la necessiten tenir ben treballada per poder assolir bé la lectoescriptura. Aquest joc ens pot ajudar molt: https://clic.xtec.cat/projects/capaon/jclic.js/index.html


PLÀSTICA:

  1.  Dibuixar a tots els membres de la família que estigueu a casa i escriure el nom de cada un d’ells.

2. Inventar un nou animal imaginari com vam fer a la classe quan treballavem l’obra de Vasili Kandinsky:”Cel Blau”. (FER RETORN VIA EMAIL)

3. Observeu amb els infants obres de Kandinsky i en trieu una. Mireu de reproduir-la amb el que tingueu a casa, ja sigui amb materials amb volum, cartolines, paper, puntura,….(FER RETORN VIA EMAIL)

4. Ens dibuixem a nosaltres mateixos. Abans de començar, s’han de mirar al mirall i fixar-se bé en com són  què porten posat. Un cop ho he fet, els donem un full i s’han de dibuixar tal i com són i com van vestits. Quan us diguin que ja han acabat, si vosaltres creieu que el dibuix és incomplert, els podeu preguntar: estàs segur que has acabat? Hi vols afegir alguna cosa més? Segur?. I tindreu el resultat final sense haver intervingut vosaltres.

 

ENS VEIEM BEN AVIAT! MOLTS PETONS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>