Llegim les pedres

SORTIDA 5è “LLEGIM LES PEDRES”  5 de desembre de 2017

Els i les alumnes de 5è hem fet una sortida amb en Josep de TEA Difusió on hem descobert que les pedres (roques i minerals) ens “parlen” i ens expliquen quina ha estat i és encara la seva història… Cal saber escoltar-les i descobrir allò que ens mostren!

Primer ens han mostrat unes imatges en una presentació on ens han explicat l’origen de la Terra i la seva història. Ens hem centrat sobretot sobre el dinamisme de l’escorça i l’evolució de la seva història…
Hem anat a Puigfred a Santa Coloma i a Can Franqueses a veure diversos talls geològics. Hem observat com són els estrats que han quedat al descobert, com s’han format i el que ens expliquen de com ha anat canviant el lloc on els hem trobat. També hem après quines són les roques que ens mostren: sedimentàries , ígnies i metamòrfiques i l’ús que en fem els humans.

Observant la Cimentera de Montcada hem parlat de com els humans aprofitem aquestes roques (les calcàries) i del procés que ens permet obtenir ciment per a la construcció. També hem parlat del seu impacte en el medi.

Després hem fet un taller de minerals i roques per descobrir  les seves característiques i propietats. Hem treballat: la solubilitat, la reacció a l’àcid, el color de la ratlla, la seva duresa, el càlcul de la densitat i el magnetisme.

Ha sigut un dia intens però molt interessant!

També us presentem algunes de les fotos que vam fer durant la sortida i algunes de les diapositives de TEA Difusió que ens van ajudar a entendre els conceptes treballats.