Tasques d’anteriors setmanes per 5è

Setmana del 14 al 17 d’abril (Primera del 3r trimestre)

LLENGUA CATALANA

  • Continuar escrivint el diari personal sobre com estem vivint la situació del confinament a casa.
  • Praticar l’ortografia amb: Ortografia al carrer del Jaume Rafecas

 

SOLUCIONS DE LA SETMANA PASSADA (23-27 de març):

 

  • I us recomanem aquest enigma: “Passo la vida fent voltes caminant a poc a poc, però per més que camino sempre estic al mateix lloc, de 8 lletres”.
  • I us donem la solució a l’enigma de la setmana passada:  “Xic i petit, sóc el rei del partit, de 6 lletres”Xiulet.

 

LLENGUA CASTELLANA

  • Leer el libro de castellano.
  • Nos podéis enviar por correo el reportaje de la persona importante que ha hecho algo por la humanidad.
  • Corregir las actividades del  Tema 6. Podéis ver la soluciones aquí:

SOLUCIONES T6

 

LLENGUA ANGLESA

Click the link to check the solutions activities from last week:

  • Unit 5. PAST TIMES
  • Vocabulary page 44 (activities 1, 2 and 3) and page 86 (activities 1 and 2).
  • Grammar page 47 (activities 11 and 12); page 98 (activity 1) and page 99 (activities 2, 3 and 4).

Solutions Unit 5 (5th Grade)

 

MATEMÀTIQUES

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

  • Us recomanem aquest reportatge sobre les cèl·lules mare:

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/quequicom/la-revolucio-de-les-cellules-mare/video/1131419/

  • …i aquest experiment: fareu màgia!!!

https://www.youtube.com/watch?v=LzAofaSeY44

  • I us recomanem aquest enigma:

El telèfon misteriós

L’Anna recorda el telèfon de la seva cosina Marta (de sis xifres) perquè si li posa l’1 del començament al final i deixa la resta de nombres en el mateix ordre, el nombre queda automàticament multiplicat per 3.

Quin és el telèfon de la Marta?

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

  • Participar al concurs de fotografia esmentat.
  • Fem un repàs de tot el que hem proposat aquests dies:
  • Mira el programa de Tv3 EL LLENGUADO “El tema” que parla de “La Glosa”. Cliqueu aquí. 
  • També pots escoltar glosa viral
  • Aquest curs ens tocava anar al sona a 5è a escoltar el Cesk Freixas i la Canço d’autor. Us deixem un vídeo perquè el conegueu i perquè pugueu cantar amb ell cançons de la nova cançó.
  • Cliqueu aquí: Al vent / L’estaca / Què volen aquesta gent

 

EDUCACIÓ EN VALORS SOCIALS I CÍVICS

 

AULA D’ACOLLIDA

  1. Escriu en tres línies que coses esteu fent a casa.

La redacció l’envieu a:  ivan@estalella.cat o podeu fer una foto.

  1. Anar a la web de l’escola (https://agora.xtec.cat/ceipestalella/) i aneu a l’aula d’acollida, busqueu el symbaloo, sinó el trobeu aquí està l’enllaç (https://www.symbaloo.com/mix/aulaacollidaestalella)

Fer activitats del joc: lletra per lletra, per practicar vocabulari.

 

Setmana del 6 al 13 d’abril

Aquesta setmana és Setmana Santa i de vacances. Per això us volem recomanar una sèrie d’activitats a fer en època de vacances!!!

  • Participar al gran CONCURS DE FOTOGRAFIA de cicle superior de l’escola Estalella i Graells

CONCURS DE FOTOGRAFIA

  • Fer el vostre propi vídeo tutorial, si encara no l’heu fet!

DO IT YOUR SELF

  • Fer una mona divertida, original i boníssima

Podeu mirar aquest vídeo de l’infoK per agafar idees… https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/la-proposta-una-mona-casolana/video/4022491/

  • Pintar ous de pasqua

  • Mirar la pel·lícula “Charlie y la fábrica de chocolate

  • Jugar amb la vostra família a aquest joc:

L’oca del confinament (@recursosef)

 

 

Setmana del 30 de març al 3 d’abril

LLENGUA CATALANA

  •  Praticar l’ortografia amb: Ortografia al carrer del Jaume Rafecas 

Cada pdf recull una sèrie d’imatges en les quals hi ha alguna errada. La idea és que les visualitzeu una per una i un cop hàgiu detectat quina és l’errada en qüestió, l’escriviu correctament a la seva casella corresponent (al full de respostes).

La setmana vinent us facilitarem les solucions i una nova fornada de fotografies.

Esteu preparats i preparades?

A jugar! 

VOCAL NEUTRA- (IMATGES)

vocal_neutra-01- (FULL RESPOSTES)

b/v- 01 (IMATGES)

b/v-01-(FULL RESPOSTES)

i_llatina_i_grega-01 (IMATGES)

i_llatina_i_grega-01-ex (FULL RESPOSTES)

  • VOLUNTARI: Continuar escrivint el diari personal sobre com estem vivint la situació del confinament a casa.

 

 ↳ I us recomanem aquest enigma:

“Xic i petit, sóc el rei del partit, de 6 lletres”

I us donem la solució a l’enigma de la setmana passada:

“ L’instrument musical que tots portem al mòbil, de 7 lletres.” – Bateria

 

↳  …i aquesta recepta freda:

https://www.ccma.cat/tv3/super3/manduka/coca-pim-pam/noticia/2994050/

Bon profit!!

 

LLENGUA CASTELLANA

  • Graveu-vos llegint un conte en castellà, com si ho féssiu pels més petits. Després envieu-lo a aalcara5@xtec.cat perquè us puguem veure!
  • Llibre de lectura de castellà. (Aviat vindran sorpreses…)

 

LLENGUA ANGLESA

  • Unit 5. PAST TIMES
    • Vocabulary page 44 (activities 1, 2 and 3) and page 86 (activities 1 and 2).
    • Grammar page 47 (activities 11 and 12); page 98 (activity 1) and page 99 (activities 2, 3 and 4).

What about you? It is a task that consists of making a video about your personal profile.

https://docs.google.com/document/d/1o42GR-96OldEzbhMJPfNYk5dFWic73bY5GtpxjqV7jc/edit

Learn English through songs! Aprenem anglès amb les vostres cançons preferides. És molt fàcil, tant sols heu de triar un video musical, escoltar-lo atentament i omplir les paraules que falten per completar la cançó. Try it and enjoy!

https://es.lyricstraining.com/en

 

MATEMÀTIQUES

Intenteu resoldre el següent enigma:

 Un pagès maniàtic

En Roc Terrós és un pagès una mica maniàtic. Té un petit camp

amb 36 cols que ha plantat formant un quadrat de 6×6. Quan la

seva dona li envia a collir mitja dotzena de cols, les vol agafar de

manera que cada filera, vertical o horitzontal, i cada diagonal

continuï tenint un nombre parell de cols.

Li pots ajudar a triar les 6 cols que ha de retirar?

X X X X X X

X X X X X X

X X X X X X

X X X X X X

X X X X X X

X X X X X X

EUCLIDES
  • Acabar els fulls de fraccions que us vam donar l’últim dia (divendres 3 d’abril estaran disponibles els resultats per tal de que us ho pogueu autocorregir) 
  • Us recomanem aquest vídeo d’enigmes (també animem als altres grups a fer-ho):  https://www.youtube.com/watch?v=di1jMnHJNzY
* Recordeu!! Aneu parant el vídeo per poder anar resoldent els enigmes. És més important necessitar més temps però resoldre’l que veure la resposta sense pensar!!!

 

 CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

  • Podeu feu una maqueta d’un castell o d’un claustre…tot amb material reciclat de casa.
  • Per repassar el tema de la cèl·lula us animem a que resolgueu aquest formulari google: https://forms.gle/KkCeq5uJqVdCuyW47

 

 EDUCACIÓ FÍSICA

↳  Us recomanem aquesta activitat física:

https://www.youtube.com/watch?v=UaVxb8JQowI&list=RDUaVxb8JQowI&start_radio=1

T’aprens aquesta coreografia?

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

↳ Us recomanem aquesta activitat plàstica:

Una proposta d’escola:

Fer un dibuix bonic amb el  #joemquedoacasa i demanar als pares que us facin una fotografia. Un cop la tingueu, envieu-la a l’adreça: fotosalumnes@estalella.cat per fer-ne un muntatge de fotografies i música per donar la benvinguda a la primavera.

 Seguim parlant de glosa! Has anat improvisant quartetes?

Mira el programa de Tv3 EL LLENGUADO “El tema” que parla de “La Glosa”. Cliqueu aquí. 

Aquest curs ens tocava anar al sona a 5è a escoltar el Cesk Freixas i la Canço d’autor. Us deixem un vídeo perquè el conegueu i perquè pugueu cantar amb ell cançons de la nova cançó. 

Cliqueu aquí: Al vent / L’estaca / Què volen aquesta gent 

 

PROJECTE DE  LA SETMANA 

↳  Us animem a que feu un vídeo tutorial!

DO IT YOURSELF (DIY), o el que és mateix, FES-HO TU MATEIX. 

Ara us toca a vosaltres! Feu el vostre propi vídeo tutorial. Tant se val si és explicant un conte, cantant una cançó, muntant un moble, resolent el cub de Rubik o elaborant un bon pastís… el que vulgueu!

Podeu fer participar a tothom que tingueu a casa o fins i tot amb altres companys i companyes (telemàticament! No sortiu de casa…).

El vídeo ha de tenir:

 

 

 

 

 

 

 

 

* Us podeu descarregar el programa “Audacity” que vam treballar a música i modificar la vostra veu, retallar la música, crear efectes…

*Pots fer servir l’editor de videos que més t’agradi com Kizoa, el Windows movie maker o fins i tot fer-ho a través d’una app com Quik.

 

EDUCACIÓ EN VALORS SOCIALS I CÍVICS

↳  Us recomanem aquest curt:

https://www.youtube.com/watch?v=mcWXvFC45hc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>