NOVETATS A LA BIBLIOTECA

La Biblioteca de l’escola va creixent. Aquestes són les últimes novetats que podem trobar-hi:

Tres títols de la col.lecció “Els meus petits herois“:

• JANE AUSTEN: A Jane Austen li agradaven tant els llibres que, des de petita, somiava amb arribar a ser una gran escriptora. Però a la seva època la gent creia que una noia mai podria escriure tan bé com un home. Jane Austen va demostrar a tothom que s’equivocava. Amb les seves novel·les, es va convertir en una de les escriptores més famoses del món, i les seves històries segueixen enganxant a milions de lectors encara avui dia.
  • ALBERT EINSTEIN: Tots hem sentit dir alguna vegada que Einstein no va ser un bon estudiant. En realitat, l’únic “problema” que tenia és que li agradava molt preguntar el perquè de tot, cosa que no encaixava gaire amb la rigidesa de les escoles de l’època. La seva increïble intuïció i l’afany per qüestionar-ho tot el van dur a revolucionar la ciència, demostrant que ni el temps ni l’espai són el que creiem. La seva teoria de la relativitat el va convertir en el científic més important del segle XX, i per a molts el més gran de tota la història.
  • ERNEST SHACKLETON:fou un explorador angloirlandès, principalment recordat per la seva expedició per l’Oceà Antàrtic, de 1914 a 1916, amb el vaixell Endurance.

Col.lecció Petit & Gran: La col·lecció de contes amb la qual nenes i nens descobriran qui eren i què van aconseguir les figures més destacades de la ciència, l’esport, la literatura, la dansa, l’art, la filosofia… Persones úniques i meravelloses de les quals aprendre a identificar-se.

• Maria Montessori.
  • Simone de Beavoir

De l’escriptor PEP MOLIST:

• L’OT I EL FALCIOT” : De totes les coses que hi ha al món, l’Ot només en desitja una: un gos. Fins que un dia, una estranya piuladissa fa que tot canviï.
  • Les enigmàtiques fotos del senyor Clarissa“: En Lluc i la Rita visiten per primera vegada el Mercat dels Encants, un lloc on, segons els ha dit el seu pare, pots trobar allò que no trobaràs enlloc, ni tan sols a Internet. Allà, en Lluc es queda palplantat davant d’una foto antiga que hi ha en una parada. Té la sensació que no és la primera vegada que veu aquella fotografia, però no recorda ni quan, ni on.
  • La Moli i la Doli“: La Moli és una ovella que sempre havia desitjat tenir una germana. Un dia, ella i els seus pares van trobar una ovella a la porta del Tancat. Era més petita, de color groc, tenia els ulls allargats en forma d’ametlla i portava un vestit ple de flors dibuixades. Els pares de la Moli la van adoptar i li van posar Doli, i aquests sóns els seus primers passos… al costat de la seva germana Moli.

De la col.lecció l’AGUS I ELS MONSTRES:

• CARTERS DE L’ESPAI” : Ep, hola! Soc l’Agus Pianola! Potser ja em deus conèixer, oi? Doncs aleshores ja saps que des de fa temps comparteixo lectures i moments extraordinaris amb el Sr. Flat i una bona colla de monstres. Aquesta vegada el Dr. Brot l’ha fet molt grossa: s’ha dedicat a llançar projectils a l’espai amb un missatge que diu que la Terra és un lloc molt perillós que cal destruir. T’ho imagines? Sort que els carters de l’espai ens ajudaran a interceptar aquestes perilloses missives. Estàs a punt? Ens enlairem en missió espacial!

De l’editorial KESTUTIS KASPARAVICIUS:

• Coses que, de tant en tant, passen“: Hi va haver una protesta de la cadira, el llum, la maduixa, la pilota de bàsquet, la llanterna i un munt de coses més. “A veure, Kestutis, per què no has escrit gens ni mica sobre nosaltres?” Així va néixer “Coses que passen de tant en tant”. Kestutis és conegut per l’humor refrescant i l’enginy dels seus contes, en els quals óssos, porcs, conills i tortugues es troben atrapats en situacions desconcertants i desafiants que desperten la creativitat dels nens. Les seves aquarel•les de colors alegres captiven des dels nens que encara no llegeixen fins als adults que gaudeixen d’una il·lustració atemporal.
  • Coses que passen cada dia“: La fascinant vida de les coses que passen cada dia: llibres lectors de llibres, gates enamorades de frigorífics, peixos pescadors, inodors que són reis, llibres voladors que provoquen pluges de paraules, cantants engabiats, vaques menjalletres…

Publicacions:

• Som Canalla 1“: el número 1 de la publicació Som Canalla ja és a l’escola. Hi podreu trobar reportatges, articles d’opinió i les notícies de les escoles de la nostra comarca. Molt interessant!
  • “Petit Sapien”s. Aquest curs l’escola s’ha subscrit a la revista “Petit sapiens”. Ja tenim dos números a l’escola; el primer ens parla abastament d’en DARWIN i, el segon de COM ERA LA VIDA A LA PREHISTÒRIA, entre altres articles molt interessants.

ALTRES:

• Bestioles menudes“, llibre il.lustrat per Valenti Gubianas i escrit per Elena O’Callaghan. Quatre històries d’humor sobre unes bestioles menudes vistes de molt a prop. Nivell de lectura bàsic.
    Un centpeus endiumenjat que s’ha de comprar cent sabates, una aranya maldestra que no sap fer teranyines, una família d’arnes que rep una visita inesperada a l’armari on viu i un poll que té el cap infestat de nens són els protagonistes d’aquests relats d’humor.
  • “Gos pudent”
  • L’illa de Paidonèsia”