L’hort

EL DIARI DE L’HORT del curs 2017-18

Avui 21 de setembre els nens de l’escola preparem l’hort per la tardor.

L’Ainhoa i el Didac recullen totes les tomates que queden.

Arrenquem les tomateres que ja estan seques, els cogombres, els pebrots i els carabassons.

El Jose Angel, la Martina, la Núria, el Gerard i la Corona, treuen les canyes i arranquen les hortalisses.

He deixat el julivert que s’ha fet molt gran i fa molt bona olor.

Els més grans cavem l’hort i preparem la terra.

Divendres 22 de setembre.

Avui amb la gran ajuda del mestre Toni hem parcelat l’hort, hem remogut la terra i hi hem afegit terra nova.

La pluja que sortosament ha caigut aquest migdia ha estat un regal per l’hort.

Dilluns hi plantarem el que hem decidit: cols, bròquils, escaroles, cebes, espinacs i faveres.

Avui dilluns 24 de setembre comencem a plantar les hortalisses a l’hort.

Plantem: diferents tipus de bròquil, cebes, espinacs, escarola, alls tendres i cols.

EL DIARI DE L’HORT del curs 2016-17

Dimarts 30 de maig  i  2 de juny de 2017. Collim enciams i escaroles.

Avui hem arreglat l’hort: hem tret herbes, hem cavat i hem collit enciams i escaroles. Com que no n’hi havia per tots ho hem sortejat. Aquí us deixem alguna imatge de les fantàstiques amanides que han pogut degustar:

Dilluns 15 de maig. Plantem

Avui hem plantat: tomateres, pebroters, albergínies, cogombres, carabassons i maduixeres. A veure si tenim sort i abans que s’acabi els curs podem recollir-n´he els fruïts!

Dilluns 24 d’abril de 2017. Collim les cebes

Avui hem collit les 28 cebes que hi teníem plantades. Hem jugat, literalment a “arrencar cebes”.

Dimarts  4 d’abril de 2017. Plantem enciams i tomateres “Cherry”

Aquesta tarda ens han ampliat el reg de l’hort i hem plantat enciams i tomates cherry.

Divendres 31 de març de 2017. COMPREM FLORS PER EL NOSTRE JARDINET

Avui a l’hora del pati hi havia uns senyors que venien sabates i plantes i hem decidit comprar-n’hi alguna, ja que tenim unes torretes ben boniques i grans.

Una senyora ens ha atès. Hem vist moltes plantes: amb flors, sense flors, amb punxes… N’hi havia de molt boniques i de molt simples. Entre tots hem decidit agafar: “conillets”, margarides, calèndules, “sajolida” i àloe vera.  Abans de marxar ens han regalat una petúnia. Després hem tornat a dins i les hem plantat als testos. La sajolida l’hem plantat amb les altres plantes aromàtiques

La petúnia i l’aloe vera no els hem plantat ja que ens faltava més terra bona. Ho farem la setmana vinent.

Dimarts 21 de març de 2017. ARREGLEM L’HORT I EL JARDINET

Avui hem arreglat el nostre hort i el jardinet.

A l’hort  li hem tret totes les pedres, tirat terra bona i ja l’hem deixat preparat per poder-hi plantar. Tots junts vam decidir ficar-hi: maduixots, tomàquets, patates, albergínies, escarola, enciam i cogombres.

Al jardinet hem tret totes les herbes dolentes i les caques de gat que hi havien. Després hem fet els clots i hem plantat les plantes aromàtiques: menta, espígol, romer, timó i farigola amb olor de llimona.Quan hem acabat de plantar-les i regar-les les hem envoltat amb pedres grans que havíem tret de l’hort.

Dimecres 15 de març de 2017. AMPLIEM L’HORT

Fa un temps vam decidir ampliar l’espai de l’hort. Si hi volíem plantar diferents verdures i hortalisses necessitàvem més espai.  Avui, aquest desig se’ns ha fet realitat!

Moltes gràcies a tots els pares i mares i algun germà que ho heu fet possible!

Ara ens toca treballar una mica més a nosaltres: hem de treure pedres, ficar-hi terra bona, decidir què hi volem plantar, plantar-ho i cuidar-ho per a que més endavant puguem fer una bona collita.

Dilluns,  26 de setembre de 2016

El Ramon ha trasplantat les plantes que teníem a l’hort i ens les ha ficat al jardinet de davant de l’escola.

Dimarts 27 de setembre de 2016

EL Ramon ens ha portat 12 enciams i els hem plantat al nostre hort.

També hem lligat la tomatera a un pal per a que no caigui.

Dimarts 11 d’octubre de 2016

El Ramon ens ha portat cebes per plantar a l’hort. Les haurem de plantar entremig dels enciams i de les cols, ja que gairebé no ens queda lloc.

Dimarts 21 de febrer

Avui dia 21 de febrer hem collit el primer bròquil de l’hort:

L’hem observat i hem dit les parts i hem descobert que la part que ens mengem és la flor.

Seguidament hem posat un tros de bròquil al microscopi i hem observat com es veia.

Hem dibuixat el bròquil sencer tal com l’han pujat de l’hort i desprès també ho hem fet tal com el veiem al microscopi: unes bombolletes super brillants que semblaven plenes d’aigua.

El que no ens esperàvem era tastar el bròquil cru amanit amb oli, vinagre i sal. A alguns ens ha agradat força, altres no l’hem volgut tastar.

Finalment hem escrit el que hem fet.