Diagnosi

Per tal de detectar els punts forts del centre i els punts febles a millorar, s’ha realitzat una diagnosi completa i acurada, sempre tenint en compte l’opinió de la majoria dels agents implicats en el nostre centre. Aquesta diagnosi permet determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als tres eixos del PEDC: alumnat, equip docent i centre.

Per recollir la informació corresponent sobre la maduresa digital del centre i poder fer la diagnosi, l’escola ha utilitzat els següents recursos:

• Eina SELFIE: és una eina creada per la Comissió Europea per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi, a partir d’una enquesta, sobre l’ús pedagògic de les tecnologies al centre. Aquesta, s’ha dut a terme amb l’alumnat de cicle superior, professorat i equip directiu.
  • Eina SELFIE for teachers: és una eina elaborada i gestionada des de la Comissió Europea per donar suport a les competències digitals dels docents, a través d’una enquesta. Aquesta, s’ha dut a terme per l’equip docent del centre.
  • Formulari de Google per a les famílies del centre, relacionat amb l’ús de les tecnologies tant al centre com a casa.

Punts forts

1. Al centre la infraestructura digital recolza l’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.
  2. Al centre hi ha dispositius digitals per al seu ús en l’ensenyament.
  3. Al centre es facilita accés a internet per a l’ensenyament i l’aprenentatge.
  4. El professorat del centre crea recursos digitals per a reforçar la seva labor d’ensenyament.
  5. El professorat del centre utilitza tecnologies digitals per a la comunicació relacionada amb el centre educatiu.
  6. El professorat utilitza tecnologies digitals per facilitar la col·laboració entre l’alumnat.
  7. Al centre l’alumnat aprèn a crear continguts digitals.

Punts febles

1. Increment de recursos per fer el manteniment de les incidències tècniques (empresa externa de manteniment).
  2. Avaluació (desplegament recursos digitals a totes les etapes: Additio, CoRubrics)
  3. Intercanvi d’experiències pedagògiques (reunions mensuals, trimestrals, trobades).
  4. Gradació de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat (desgranar i proposar una programació vertical).
  5. Actualitzar el web trimestralment. Cal anar actualitzant la web (imatges, enllaços… aprofitant recursos, com ara les xarxes socials – Instagram.)
  6. Digitalitzar documents de centre com ara els informes, les incidències informàtiques, absències de l’alumnat.
  7. Dinamització de les xarxes socials com principal motor del dia a dia de l’escola.