Castanyada

Amb la tardor, els dies s’escurcen, els arbres perden les fulles, la natura s’adorm i la terra erma, un cop rebuda la llavor, esdevé esperança de continuïtat de la vida per a tots. És el retrobament del món dels difunts i dels vius. D’aquesta relació sorgeix la Festa de Tots Sants. La gent a partir de les diferents maneres d’honrar els difunts, van acabar reunint-se al vespre i per mantenir les forces,  menjaven dolços i fruits secs. Heus aquí el naixement de la festa de la Castanyada.

La castanyada, una festa especial on els sentits hi participen. L’escola s’omple d’olor a castanyes torrades i dels colors propis de la tardor. Ens agrada aquesta festa tan nostra, per com la vivim!

A l’escola, com arreu de Catalunya, cada 31 d’octubre celebrem la festa de la Castanyada. Gaudim mentre els dies previs a la festa treballem els elements tradicionals que la configuren. Elaborem panellets, preparem les paperines per posar les castanyes, assagem  danses tradicionals…  Finalment el dia senyalat, tots junts al pati, ballem i ens divertim disfressats de castanyers i castanyeres per acabar menjant castanyes junts i amb les famílies.

Què bones i calentones estan!