Si no podem anar al Vinseum, el Vinseum ve a l’escola!

Dimecres passat, dia 27 de gener, l’alumnat de 5è i 6è havíem d’anar al Vinseum a Vilafranca del Penedès per realitzar dos tallers, però com que no hi podem anar per la situació actual, el Vinseum ens va proposar venir a l’escola a fer els dos tallers.  Si voleu veure les fotos de 6è cliqueu aquí.

Vam fer dos tallers:

-Un “cap ple de pardals” amb la Montse i l’Anna. Elles ens van explicar que al venir volant se’ls havia desendreçat tot el que ens volien ensenyar. I nosaltres vam dir que les ajudariem a ordenar. Ens van donar unes claus dicotòmiques per identificar i relacionar els ocells amb el seu hàbitat: com són, què mengen, on viuen i com es diuen. Va ser molt xulo!

Després ens van ensenyar ocells dissecats i uns nius que hi tenen a la col·lecció del Vinseum.

I per últim, vam fer una gimcana a la pista amb diferents proves sobre els ocells: com s’alimenten, com cacen, com camina un ànec, etc. Totes molt divertides.

Taller de linogravat, a càrrec de la il·lustradora Núria Tomàs, vinculat als continguts gràfics de l’exposició “Quan la vida entra a l’escola. La Tècnica Freinet al Penedès (1934-1937)”, que reivindica les il·lustracions que els nens i nenes dels anys trenta van fer amb tanta habilitat per als quaderns que editaven i que compartien amb altres escoles.

La Núria i la Laia ens van ensenyar a utilitzar la tècnica del linogravat i cadascú de nosaltres vam fer un edifici de la Múnia i una lletra per fer un abecedari. Aquest taller va ser molt entretingut i per enremangar-se les mànigues! Ens va agradar molt i tenim ganes de tornar a fer alguna cosa relacionada amb el linogravat!

Redactores: Emma Calaf i Núria Ruana, 5è