Dia Internacional de l’Autisme

El dia 2 d’abril és el DIA INTERNACIONAL DE L’AUTISME. Es calcula que entre l’ 1 i l’ 1,5% aproximadament de la població té la condició autista. Els trastorns de l’Espectre de l’Austisme (TEA) són d’origen neurobiològic i tenen el seu inici a la infància. Les característiques no s’adquireixen amb el temps, es neix amb el trastorn i també és important comprendre que no és una malaltia.
Existeix una elevada variabilitat en la presentació del TEA. No hi ha dues persones amb autisme iguals, però les característiques nuclears són la presència d’alteracions en la comunicació i sociabilitat amb patrons de comportament repetitius, restringits i estereotipats que dificulten l’adaptació de la persona al seu entorn social, escolar, laboral o de lleure.
ENTRE TOTS PODEM ACONSEGUIR UNA SOCIETAT MÉS INCLUSIVA!!

Si us voleu informar més sobre el TEA podeu anar a la següent pàgina web: