OBSERVEM EL SOL

El divendres, 19 d’abril, van venir dues persones de l’associació Astrogarrotxa a l’escola, per fer un taller titulat: “Observem el sol”. Vam fer aquest taller amb la idea d’aprendre més coses sobre el sol, perquè aquest tercer trimestre estem estudiant l’univers, i el sol és una part important, ja que és l’estrella que ens dona llum.
Per començar, ens van fer una petita introducció sobre les característiques del sistema solar, com per exemple: que les estrelles blaves són calentes i les fredes són vermelles, o que hi ha estrelles molt més grans que el sol, que les taques negres que té el sol  equivalen a una grandària de tres o quatre vegades la terra, ens van explicar els diferents tipus d’eclipsi que podem observar i quan podrem veure’n un a Castellfollit…
Quan van acabar d’explicar-nos tota la informació, vam baixar tots al pati, i ens van muntar un telescopi solar, que és força més petit que un telescopi per mirar les estrelles, i vam poder observar el sol de dues maneres: una era amb un telescopi solar, on vam poder veure les taques del sol de color negre, i l’altra, a través d’unes ulleres especials per veure eclipsis solars i el sol.
A nosaltres ens va agradar veure el sol des de tan a prop i ens va encantar fer aquest taller.
Podeu veure unes fotos del taller si cliqueu aquí.

Alumnat de Torres, Reis i Dames