Normes

Aquestes són les normes de la biblioteca

• La biblioteca és un espai de treball i de lectura.
  •  Respecteu el silenci i el treball dels vostres companys.
  • Si feu treballs en grup podeu PARLAR FLUIXET.
  • Senyaleu el lloc del llibre que esteu consultant.
  • Agafeu un llibre cada vegada sense desordenar els altres.
  • Tracteu bé els llibres: no els guixeu, no els doblegueu, ni els esparraqueu…també són vostres.
  • Respecteu el material: ordinadors, mobiliari…
  • Podeu utilitzar el servei de préstec. Recordeu tornar els llibres en bon estat.  En cas de perdre o malmetre un llibre, heu de substituir-lo per un de nou o del mateix autor.
  • Els llibres de coneixements (enciclopèdies, diccionaris…) són per consultar i no estan en préstec.
  • Deixeu les taules i les cadires com les heu trobat.
  • Recordeu que no es pot entrar amb menjar ni beure a la biblioteca.

Horari de la biblioteca

· HORARIESCOLAR

→ Una sessió setmanal pera tots els nivells educatius.
→ Activitats curriculars, Pla de lectura i Formació d’usuaris
→ Servei de préstec cada dia a l’hora del patí de 11.00h a 11:30h

è-pergam

Consulta de llibres

El nom

Biblioteca Basàltica

Aquestes últimes setmanes els alumnes ja desitjaven saber el nom de la biblioteca, però els “profes” també. Finalment gràcies a la col·laboració de tota la comunitat educativa ja tenim el nom i és dirà: BASÀLTICA

Historia de la biblioteca

És jove però amb molta energia

L’espai on es trobava ubicada la biblioteca fins ara, no era el més adequat ja que era fosc i poc atractiu per a l’alumnat i  a més amb fons bibliogràfics obsolets. La preocupació per millorar la biblioteca ens condueix a repensar canvis constants. El curs passat, 2010-11  van començar a esporgar tot el material, treball en el que col•laboren els membres de la comissió de la biblioteca i el coordinador responsable del CRP. L’assistència a cursos de formació ens va fer reflexionar sobre la necessitat de millorar la formació d’usuaris, l’educació documental, la dotació de fons, la centralització dels mateixos…etc
A través de la creació de l’equip de la biblioteca es va analitzar quin seria el millor espai per a la mateixa i es decidí canviar-la a una aula més gran. Van realitzar el seu disseny i distribució actualitzant el mobiliari i també el terra de l’aula. Els professors de l’aula taller de fusta d’Olot juntament amb els seus alumnes, ens van fabricar els mobles i  ens  col•locaren el parquet fent molt més acollidor l’espai. Aquesta col•laboració va ésser fonamental ja que al haver de pagar tan sols el material van poder fer front al pressupost total gràcies a l’aportació econòmica de l’AMPA, Ajuntament i la pròpia escola.
L’Ajuntament va posar a la nostra disposició la seva brigada per a poder pintar i condicionar l’espai.
L’assistència a un curs de formació organitzat pel CRP d’Olot ens permet mitjançant el programa e-pergam informatitzar els fons dels que disposem; catalogar-los, activitat que continua en aquest moment.
Hem demanat també col•laboració a les famílies per acabar de decorar la biblioteca i poder-la així, inaugurar el proper mes d’abril.
La propera actuació serà consensuar les normes, així com comprar material bibliogràfic i finalment crear un equip de treball motivat per a dinamitzar la nova Biblioteca.

El follet saberut

El Lip-Dub

Per què un Lip-Dub?

En motiu de la inauguració de la nova Biblioteca de l’escola Castellroc de Castellfollit de la Roca hem creat aquest Lipdub.
El protagonista del recorregut del LipDub és el follet de la Biblioteca Basàltica que va passant per diferents contes: el llop i els tres porquets, els petits titelles, el flautista d’Hamelin, el narrador de contes, les tres Bessones, la Blancaneus i el set nans, en Patufet, la Bella i la Bèstia i la Ventafocs. El LipDub acaba quan el follet ens porta a dins la Biblioteca Basàltica, on hi ha tots els nens i nenes, mestres,…. de l’escola.
El follet en acabar el Lipdub ens monstre un quadre on es troba ell i fent màgia es converteix en el follet de la Biblioteca.
Desitgem que us agradi moltíssim!

Els llibres
Arrenglerats