Festes i tradicions

A l’escola celebrem les principals festes que marquen el nostre calendari. Intentem que les celebracions de les diferents festes i tradicions ens ajudin a marcar el pas del temps, a vivènciar les seves característiques i rituals propis, que els infants i mestres les facin seves i que tothom des de la seva mirada íntima pugui fer-ne una lectura i ser-ne partícep.

Les festes que celebrem a l’escola són les següents:

• La Castanyada (festa de tardor)

Aquesta és una festa molt especial a la nostra escola ja que és la primera celebració que fem tota l’escola conjunta. Cada curs prepara aquesta festa segons el seu nivell. Així doncs els alumnes de P5 van a la muntanya a veure com canvien els colors de la natura.El de 1r acostumen a anar al mercat a comprar productes de la tardor i desprès en fan una exposició  a l’entrada de l’escola. Els alumnes de 2n fan panellets, n’aprenen la recepta i els elaboren ells mateixos i a més a més van de colònies a una casa envoltada de paisatge tardorenc.

Es decora l’entrada de l’escola amb motius i treballs realitzats pels mateixos amb el tema de la tardor.

• Les festes de Nadal (festa d’hivern)

Les festes de Nadal ocupen un espai molt especial dins del calendari de la nostra escola. De P3 fins a 3r fan el Tió. Li donem de menjar fins que un dia està tant i tant tip que ens caga un regal a tot@s! Els alumnes de 4t a 6è fan l’amic invisible amb regals originals confeccionats per ells mateixos.

Els dies del Festival d’hivern es porta a terme la venda de joguines de 2ª mà pels alumnes de 6è gràcies a l’aportació de totes les famílies de l’escola.

L’acte culminant és el Festival d’hivern que es realitza en tres dies diferents. És un acte molt emotiu on tot@s els alumnes tenen l’oportunitat d’actuar davant de les seves famílies.

Es decora l’entrada de l’escola amb motius i treballs realitzats pels mateixos amb el tema de l’hivern i les seves tradicions.

• El Dia de la Pau (festa d’hivern)

És una celebració molt especial ja que no només la preparen tots els cursos component el seu desig de pau i fent l’enlairament de globus, sinó que a més, ho celebrem en una plaça de Can Basté emparats per les famílies i els veïns i veïnes del barri.

• Carnestoltes (festa d’hivern)

Aquesta festa, tal i com li pertoca pel seu caràcter, cada any agafa un aire diferent. Els alumnes de l’escola es disfressen per la tarda i juguen a ser tot allò que no poden ser la resta de l’any!

• Sant Jordi (festa de primavera)

Festa que gira al voltant dels llibres i tot el que envolta la literatura i la lectura.

Es decora l’entrada de l’escola amb motius i treballs realitzats pels mateixos amb el tema de la primavera i Sant Jordi.

Els alumnes de 6è venen llibres de 2ª mà i roses a l’escola.

• Sant Ponç (cicle inicial) (festa de primavera)

Els alumnes de 1r i 2n fan tot un un seguit d’experiències que els apropen a la Festa de Sant Ponç on la mel, les confitures, la fruita confitada i les herbes remeieres en son les protagonistes.