Objectius Educació Primària

CICLES INICIAL, MITJÀ I SUPERIOR

 

OBJECTIUS GENERALS REFERITS

ALS APRENENTATGES INSTRUMENTALS I D’ACTITUD

 

Durant l’etapa primària, l’escola vol afavorir que els nens i nenes aconsegueixin:

  • Mostrar acceptació per un mateix i pels altres.
  • Adquirir l’hàbit de discutir i debatre en clima de diàleg, mantenint una actitud de respecte.
  • Ser responsables en el compliment de les normes de convivència de l’escola.
  • Mostrar interès para participar en les activitats escolars.
  • Respectar i tenir cura de les instal·lacions i material propi i comunitari de l’escola.
  • Potenciar les actituds solidàries.
  • Desenvolupar actituds d’atenció, constància i esforç.

CICLE INICIAL:

  • Desenvolupar i motivar vers la lectura i l’expressió oral i escrita.
  • Introduir en l’ús i coneixement de la llengua castellana.
  • Iniciar la llengua anglesa a nivell oral.
  • Estimular el raonament matemàtic i iniciar les operacions bàsiques: suma i resta.
  • Interioritzar els hàbits de treball i de esforç.
  • Promoure l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació.
  • Assolir tècniques artístiques ( plàstiques i musicals ) adients a l’edat

CICLE MITJÀ:

  • Consolidar la lectura i l’escriptura.
  • Millorar  l’expressió oral i escrita en català i en castellà.
  • Aprofundir en el coneixement de la llengua anglesa tant a nivell oral com escrit.
  • Introduir i mecanitzar les operacions: multiplicació i divisió.
  • Mantenir la motivació i l’interès com a condició d’eficàcia pedagògica.

CICLE SUPERIOR:

  • Dominar  les llengües catalana i castellana a nivell oral i escrit.
  • Aprofundir en l’aprenentatge de la llengua castellana.
  • Aprofundir en la llengua anglesa tant  a nivell oral  com escrit.
  • Ampliar conceptes i operacions matemàtiques.
  • Interioritzar els hàbits  de treball i d’esforç.
  • Elaborar de manera acurada els treballs.
  • Consolidar i ampliar els coneixements adquirits en tecnologies de la informació i comunicació.
  • Assolir tècniques artístiques ( plàstiques i musicals ) adients a l’edat.

TUTORIA

El tutor és la persona responsable del funcionament i de la coordinació   de tots els aspectes de l’evolució de l’alumne, i l’enllaç entre la família  i l’escola. Tots els tutors disposen d’una hora setmanal d’atenció individual per parlar amb els seus alumnes individualment . Aquesta hora és normalment els dimecres a les 12:30 i ha de ser concensuada per ambdues parts mitjançant una nota a l’agenda.