Colònies de 2n – 4t – 6è

Què vol dir anar de colònies?

Una lectura podria ser: Dormir fora una o dues nits i que els infants escampin una mica la boira.

Una altra lectura (la que nosaltres compartim) seria aquesta altra: És una activitat imprescindible, necessària per al bon desenvolupament de l’infant. Quan un nen o nena va de colònies, fa molt més que dormir fora de casa. Es responsabilitza d’ell/a mateix/a, guanya en autonomia, aprèn a conèixer-se, aprèn a conviure, juga lliurement, toca la natura, respira natura, aprèn de la natura, i a més fa tallers temàtics que li ensenyen aspectes que serien difícils (o impossibles) de presentar en una aula.

colonies-2n-1colonies-2n-2

A la nostra escola els infants de 2n i 4t van de colònies a principi de curs. Aquesta activitat permet cohesionar al grup i començar el curs amb uns lligams forts.

colonies-4t-2colonies-4t-1

Els alumnes de van de colònies a final de curs. És com una celebració de culminació de tota una etapa. Són unes colònies molt especials ja que les emocions estant a flor de pell i els alumnes estant en una edat excel·lent per entendre i gaudir de la natura i viure l’experiència amb plenitud .

NOTA:

Tots els alumnes poden anar de colònies si les seves famílies ho desitgen. Si hi ha dificultats econòmiques clica aquest enllaç.