ELEFANTS DALINIANS

Els alumnes de Cicle Superior  han observat, analitzat i interpretat  diverses obres de Salvador Dalí on la figura de l’elefant és present.

En el quadre “Somni causat pel vol d’una abella al voltant d’una magrana un segon abans de despertar” apareix per primera vegada la presència d’aquest animal, al igual que a “La temptació de Sant Antoni” i “Cignes que es reflecteixen com elefants “.
Els elefants de Dalí són sovint representats amb cames llargues, amb múltiples articulacions i molt primes, quasi invisibles, i sempre apareixen carregant alguna cosa. Aquests elefants representen el futur i també són un símbol de força. Molt sovint carreguen obeliscs que simbolitzen el poder i la dominació. El pes carregat per les llarguerudes cames demostren ingravidesa, que es fa més evident amb la càrrega que suporten els elefants a l’esquena.

ALUMNES DE CICLE SUPERIOR