BESTIARI MEDIEVAL

Taller de plàstica “Viatgem a l’any 1000”

Un bestiari és un llibre que recull les bèsties i monstres explicant la seva simbologia i atributs. És un gènere bàsicament medieval, en què es transmetia mitjançant manuscrits il·luminats amb funció didàctica (els animals es relacionaven amb les virtuts i defectes, seguint la tradició de la faula, o bé exemplificaven les meravelles del món creat per Déu).

Els primers bestiaris provenen de les històries naturals gregues i el gènere va assolir el cim al segle XII, si bé va continuar en el Renaixement i com a inspiració perduren en la literatura contemporània.

A partir de l’observació i anàlisi de diferents animals del romànic, els alumnes de 5è han representat animals inventats a partir d’animals reals.

plastiquem

BESTIARI – ALUMNES DE 5è