L’espai familiar de l’escola

Dimarts passat vam estrenar l’espai familiar de l’Escola Calderón amb un tema tant vertiginós com necessari de parlar: la prevenció de l’abús sexual infantil (ASI).

Vam comptar amb la visita de la Vicky Bernadet que va conduir una sessió desenfada i eficient alhora. Ens va donar xifres contundents com ara que el 85% dels ASI es donen a l’entorn familiar i de confiança, així com va donar orientacions molt concretes per a una criança que pot preservar i reduir els riscos de patir abusos. Parlava de mantenir present que hi ha ASI per actuar en conseqüència, per potenciar l’autoconfiança i l’autonomia que protegirà als infants. Usos socials dels petons, dels secrets i de tantes altres situacions quotidianes que atravessades per la perspectiva de la prevenció, cal que revisem com a adults per tal de defensar les futures generacions.

Per a les persones que no hi vàreu poder assistir, us deixem el vídeo de la mateixa conferenciant: La confianza educada | Vicki Bernadet | TEDxMadrid (15 minuts).