A l’etapa d’educació infantil, aprendre és sinònim de viure, experimentar i sorprendre’s. Amb aquesta filosofia, aquest tercer trimestre hem iniciat un nou projecte que té com a protagonista un animal ben curiós i fascinant: la granota!
Aquest projecte sorgeix a partir de la sortida que properament realitzarem a una riera i que el realitzarem tot l’alumnat d’educació infantil. A partir de l’observació del nostre estany, s’ha iniciat una conversa on hem recollit les preguntes sobre aquests amfibis: Què mengen? On viuen? Com salten tant? Aprofitem aquesta curiositat natural per construir un aprenentatge significatiu i vivencial.
Durant les setmanes vinents, els nens i nenes podran:
-
Observar imatges i vídeos de granotes i el seu hàbitat natural.
-
Conèixer el cicle de vida de la granota, des de l’ou fins a l’edat adulta.
-
Participar en activitats artístiques com la creació de granotes amb diferents materials.
-
Gaudir de contes, cançons i poesies relacionades amb aquest animal.
-
Fer petits experiments per entendre com neden o com fan servir les potes per saltar.
A més, estem preparant dins l’ambient de minimóns un petit racó amb elements naturals per simular un estany, on els infants podran fer joc simbòlic, imaginar, construir i representar tot allò que van aprenent.
Amb aquest projecte no només descobrim el món de les granotes, sinó que també treballem competències com la observació, la expressió oral, la motricitat fina, la creativitat i el respecte per la natura.
Us animem a seguir de prop aquest procés a través del nostre blog i de les activitats que compartirem. Gràcies per acompanyar-nos en aquesta aventura educativa tan saltirona!
Si cliques la imatge, et portarà al site de la granota.



