SLOW GREEN SCHOOLS
Es té en compte l’estat emocional de l’alumnat a l’hora d’aprendre.
Cada adquisició té el valor de fita i no hi ha presses per aconseguir que cadascú pugui avançar al seu ritme.
L’escolta activa com a eix vertebrador per a aprofundir en el coneixement de l’altre.
No als crits, descrèdits, ni als menysteniments.
Tenir temps per a les persones.
Felicitar-nos per tot allò que fem ben fet.
Perdonar-nos i no culpar-nos perquè quelcom no hagi sortit com desitjàvem.
Tenir veu a l’escola. Totes les veus són escoltades.
Honestedat intel1lectual.
No emetre judicis precipitats, ni etiquetar.
Una escola on s’admet la diversitat i es valora com una font de riquesa.
Una escola que té cura del seu propi sud.
Ser pacients amb les nostres relacions.
Llibertat/Responsabilitat sobre els nostres drets i deures.
L’acció com a eina de transformació social.
L’ajuda, com a eina essencial de l’aprenentatge.
L’aprofitament d’allò antic i vàlid.
La fluïdesa i transparència de la informació.
El gaudi d’estones de silenci.
Parlar de la vida amb l’alumnat.