SORTIDA A LA DEPURADORA I ALS DIPÒSITS

El passat dijous dia 3 al matí els alumnes de 3r i 4t vam anar a fer una visita a la depuradora i als dipòsits del poble.

La depuradora està situada prop del canal perquè s’agafa l’aigua i es neteja. Es depura l’aigua gràcies a un sistema de canonades i filtres perquè tinguem aigua bona per beure, rentar-nos, cuinar, planxar, etc. Em va sorprendre que fos un lloc petit, però realment és molt útil.

Quan no baixa aigua pel canal, agafen l’aigua d’una mena d’embassament i així la depuradora no para i no falta mai aigua potable al poble.

L’aigua va des de la depuradora fins als dipòsits del poble, que també els vam anar a visitar, mitjançant uns tubs blaus i negres que els vam veure a la vorera de la plaça del Mercat. Vam pujar les escales que van a l’escola i vam veure els dipòsits del poble. Ens va ensenyar on es guardava l’aigua amb clor i els mecanismes per pujar l’aigua dalt a les escoles i a les cases més altes del poble. Els dipòsits emmagatzemen gran quantitat d’aigua i feia olor de piscina.

Va ser una visita molt interessant perquè vaig aprendre moltes coses que no sabia. El que em va agradar més va ser la frescor que es notava quan posàvem el cap dins dels dipòsits.

J.C.F.

Fotografies