Història

La Vila d’Arbeca es troba situada a una altitud de 332 metres sobre el nivell del mar. Pertany a la comarca de les Garrigues, limitant amb l’Urgell i Pla d’Urgell. El Canal d’Urgell dóna el tomb al peu de la vila i divideix el seu terme municipal en la zona de rec i la de secà.

foto4

L’arbre mític del nostre secà garriguenc, és l’olivera, que aprofundeix la seva arrel en el temps en què els Ducs de Medinaceli, senyors del Castell, cuidaren de fer portar soques de l’Orient per plantar-les en les nostres contrades, originant la varietat d’olivera ARBEQUINA, que és la que dóna el fruit per elaborar l’oli de millor qualitat.

A la població, a més de la nostra escola, hi ha una guarderia municipal (llar d’infants), una bibliotecamunicipal, una llar de jubilats, places i zones de joc, unes pistes d’atletisme, piscines municipals, assistència mèdica…

Si comencem a descobrir la població per la part alta, ens trobem amb els vestigis del castell i el seu entorn fortificat. Les restes que en queden han estat rescatades i dignificades durant aquests últims anys. El seu entorn s’ha cobert de vegetació i els accessos cap al cim s’han pavimentat i il·luminat degudament. Al bell mig d’aquest recinte històric artístic s’hi construí l’Escola Pública “Albirka” i les instal·lacions esportives escolars.