Salut

Revisió odontològica

Des del servei d’odontologia del CAP de Les Borges Blanques cada curs venen al nostre centre per a realitzar la revisió bucodental als alumnes de 1r i 6è de primària.

Aquestes revisions tenen com a objectiu la detecció dels nens/es amb alt risc de càries, malalties de les genives i/o malposició dentària per tal d’aplicar les mesures preventives necessàries.

Vacunacions

L’administració de vacunes als infants de sisè curs d’educació primària obligatòria i als escolars de segon curs d’educació obligatòria.

Polls

Us fem saber que hi ha el cas d’algun alumne amb polls al cap.

És per això que us demanem que vigileu bé si el vostre fill o filla en té, per tal que li pugueu aplicar les mesures corresponents i no afavorir el contagi.

Us adrecem també una sèrie d’interrogants en relació al tema:

Com es pot veure si un té polls?

Es poden reconèixer els ous. Són molt petits i estan fortament enganxats a la base del cabell. Cal revisar bé darrera les orelles i el clatell.

Què s’ha de fer per eliminar-los?

Cal aplicar un xampú i una loció específica durant uns dies, que es repeteix al cap d’una setmana.

Els cabells curts faciliten aquesta operació.

Com es transmeten els polls?

Els polls es desplacen pel cap lentament i passen d’una persona a l’altra per proximitat quan s’acosten, juguen o intercanvien objectes personals com les bufandes, els abrics, gorres, …

Us agrairíem que els nens/es afectats amb polls o llémenes es quedessin a casa fins no tenir cap paràsit per tal de no encomanar-los als altres.

Web per solucionar tots els dubtes relacionats amb la salut dels nostres alumnes:

SALUT ALS CENTRES EDUCATIUS