L’ESCOLA ALBIRKA PARTICIPA A LES PIRLS

Per quarta vegada, el nostre país participa en la realització de l’Estudi Internacional del Progrés en Comprensió Lectora (PIRLS 2021). Es tracta d’un projecte dirigit per la IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) en el qual participen més de 50 països i que té com a objectiu l’avaluació comparativa internacional de la comprensió lectora a quart curs d’educació primària. PIRLS serveix, a més, per contrastar les pràctiques dels docents i els programes d’estudi vigents.

A Catalunya, l’estudi està coordinat pel Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu (CSASE), que treballa conjuntament amb l’Instituto Nacional de Evaluación Educativa (INEE).

El nostre centre ha estat seleccionat, juntament amb 53 escoles catalanes públiques i privades més, per formar part de la mostra de l’estudi. L’aplicació de la prova es va dur a terme el dia passat 27 de maig a l’escola i pel personal d’una empresa contractada encarregada de facilitar tots els dispositius informàtics per a la seva realització.

La prova PIRLS 2021 té una duració total aproximada de dues hores i mitja i està organitzada en quaderns de rendiment, els quals inclouen fragments de lectura i preguntes que, per primer cop, són en format digital. Els textos aborden els dos propòsits globals de la comprensió lectora que cobreixen la majoria de les lectures fetes pels estudiants a dins i a fora de l’escola: com a l’experiència literària i saber adquirir i utilitzar la informació.

A més a més es realitzen quatre qüestionaris de context que s’administren a l’alumnat, a les seves famílies (en format paper), als mestres de llengua (format online) i a les direccions dels centres (format online). Les preguntes d’aquests qüestionaris de context han estat dissenyades per mesurar aspectes claus de l’entorn familiar i escolar de l’alumnat.