Proves Cangur 2021

Avui dijous 18 de març, l’alumnat de cinquè de l’escola ha participat en les Proves Cangur de matemàtiques.

Les Proves Cangur són un conjunt de reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada amb diverses opcions de resposta per a cada problema. A més, en tots els casos, els participants les han de completar sense calculadora.

Les proves Cangur van començar a realitzar-se als anys 80 a Austràlia. Actualment, més de 60 països organitzen aquestes proves.  La prova Cangur és una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières i per la Societat Catalana de Matemàtiques per a «difondre la cultura matemàtica per tots els mitjans al seu abast i, en particular, per l’organització d’un joc-concurs anual que es desenvoluparà el mateix dia en totes les nacions participants […]. El concurs vol atreure el màxim nombre de participants sense cap objectiu de selecció nacional ni de comparació entre països».

Aquí teniu uns exemples dels reptes de les proves del curs 2019 . Us atreviu a resoldre’ls??