Aquí prou bullying!

Avui 2 de maig, Dia Internacional Contra l’Assetjament Escolar, l’alumnat de cinquè en aquest article us expliquem que és el bullying, com l’escola treballa amb els equips de convivència i què pot fer cadascú de nosaltres per evitar aquesta forma de violència escolar.

El bullying és un comportament abusiu entre iguals, a l’escola entre l’alumnat del centre,  com pegar, espentejar, escopinyar, insultar, ridiculitzar, amenaçar, ignorar i fins i tot aïllar, però no un dia puntual, sinó repetint aquest comportament al llarg del temps. Sempre en l’assetjament escolar hi ha implicades diferents tipus de persones: les agresores, la víctima o les víctimes i les espectadores.

Una variant del bullying es el cyberbullying que és parlar malament d’algú, excloure’l de les xarxes socials o amenaçar-lo. a través d’elles.

La nostra escola enguant compte amb els equips de convivència que són alumnes de sisè que per torns, a l’hora d’esbarjo, i amb una armilla roja perquè tothom els pugui identificar vigilen que no es dongui cap situació d’abús. Si hi ha algun incident intervenen i prenen nota a la llibreta per informar-ne als mestres.

És important que nosaltres no es quedem passius davant d’això, per la qual cosa hem de:

• No ser ni espectadors ni espectadores, això vol dir que hem de donar avís als adults perquè sàpiguen de seguida què passa. També vol dir que no hem de deixar sola a la víctima, que li hem de fer costat i acompanyar-la perquè no se senti sola.
  • Hem de solucionar les nostres diferències sense cap forma de violència i respectant sempre a l’altra persona.

Alumnes de 5è A