#joemquedoacasa. Recomanacions per a l’alumnat del Cicle Inicial.

Famílies,

en aquest document que us adjuntem, us recordem les  propostes que hem elaborat seguint les recomanacions del Departament d’Educació i que us vem enviar els primers dies de confinament. Esperem que us siguin útils per passar millor aquests dies.

Desitgem que tots i totes esteu bé i que us quedeu a casa.

#joemquedoacasa

#jomequedoencasa

#stayathome

Us mantindrem informades i informats.

*Fotografia: What to do if you have COVID-19 ctmirror.org

RECOMANACIONS PER A L’ALUMNAT DE 1R:

– 30 minuts de lectura diària.
– Escriure una frase diària a l’agenda escolar sobre algun fet viscut, tipus diari personal.
– Treballar la numeració del 0 al 50: contar de 1 en 1, de 2 en 2, de 10 en 10, escriure els nombres en un full, descompondre Desenes i Unitats (34= 3 Desenes i 4 Unitats)
– Treball de la suma sense portar en la taula que a continuació us detallo. Aquesta metodologia de treballar la suma s’ha intriduït molt recentment i no es tracta que l’assoleixin en aquests darrers dies, la podeu anar practicant però no us demano que en aquests dies l’assoleixim a casa. La intenció és que no perdin el contacte amb les dinàmiques escolars i que ho practiquin jugant i gaudint de fer-ho.

Foto 1: Escribim els nombres a sumar en la part superior de la taula. Podeu dibuixar-la en un full o llibreta.
Foto 2: Dibuixem la quantitat amb palets al costat de cada nombre. Podeu urilitzar escuradents per fer les Desenes (10) i les unitats soltes. Ells eatan acostumats a fer-ho manipulativament.
Foto 3: Encerclem les unitats soltes i les afegim al nombre de l’esquerra tornant a dibuixar la quantitat amb els palets i fem reconte per escriure el nou nombre (13+6=19).
Foto 4: Realizem el mateix procediment però ara amb les Desenes. Les encerclem i les afegim al nombre de l’esquerra dibuixant tots els palets que hi tinc i escribint el resultat.

RECOMANACIONS PER A L’ALUMNAT DE 2N:

-Llegir una estoneta cada dia, en qualsevol idioma que coneguin, i formular preguntes ( orals o escrites), d’allò que han llegit.
-Reescriure textos curts copiant-los del model i/o fer dictats curts.
-Fer jocs de lletres ( delletrejar, ordenar…)
-Fer un repàs de les operacions bàsiques ( suma i resta)
-Inventar i resoldre problemes
-Jugar amb jocs de taula o altres.
-Dibuixar,manipular, pintar,imaginar..

càlcul 10-2

NOVETAT!! ACTUALITZACIÓ DE PROPOSTES  PER A SEGON:

Recursos per reforçar el càlcul i la numeració. Els primers fulls de cada proposta són instruccions per a les famílies i a continuació hi ha les feines per als xiquets i xiquetes. Si no es té impressora es por copiar en una llibreta de quadrets.

SessionsConsolidació_Proposta3_2n

SessionsConsolidació_Setmana2_2n

DOCUMENT AMB MÉS ACTIVITATS I RECOMANACIONS, AGRUPADES PER ÀREES

Activitats CI.docx (2)

Activitats per fer amb criatures a casa

OCA EF EN CASA.pdf

ACTIVITATS RECOMANADES PEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ

Aprendre sense sortir de casa

Club Super 3

Cavall Fort

NOVETAT!! ACTRIVITAT (PER A SEGON)

Les acTRIvitats són tasques per fomentar el desenvolupament de les competències matemàtiques en els infants. Estan formades per tres fases: “Plantegem i comencem a pensar!”, “Comprovem i seguim pensant!” i “Reflexionem i anem més enllà!”. Cada fase consta d’un vídeo molt breu que presenta situacions, planteja preguntes i convida a pensar-hi, o que resol preguntes anteriors i n’explora de noves.

Cada setmana en penjarem una!

ACTIVITAT SETMANA 3-  30/04/20

ActivitatCiències-Proposta3-1r-3r