Llegim el nostre manifest a la Seu del districte

Aquest curs hem realitzat moltes activitats dins el projecte del Pregó dels Infants. Després de llegir el pregó de les festes de Santa Eulàlia vam començar a redactar un manifest, conjuntament amb la classe de 5è B, que parlés sobre la importància de la participació dels nens.

Vam treballar què era un manifest i quin tipus de llenguatge necessitava, així com també la seva estructura. Havia de ser un text formal i molt ben escrit, ja que l’anàvem a llegir davant de les màximes autoritats del nostre districte! També hi van participar els nens del Mercè Rodoreda i l’Aiguamarina, les altres dues escoles de Nou Barris que han participat en aquest projecte.

Uns quants nens i nenes de la classe es van presentar voluntaris per llegir la nostra part del manifest a la Seu del districte però, com només podíem llegir 7, finalment vam fer un sorteig. Els alumnes de 5è A que van llegir van ser l’Anthony, el Grigor, la Mariana, el Raúl, l’Iván, el Gael i el David.

Posteriorment, la Paula va ser l’encarregada de la classe d’anar a recollir una còpia del manifest que vam llegir i, a més, una còpia emmarcada del pregó que havíem elaborat anteriorment.

Després de l’acte institucional un representant de la nostra classe, l’Aitor, juntament amb la representant de l’altre cinquè, van aprofitar per presentar una instància. En aquest document vam reclamar les millores que pensem que necessita la zona del castell de Torre Baró i el seu entorn, que ja portàvem pensant des de setmanes enrere. Vam adjuntar les fotografies que vam fer quan vam anar-hi d’excursió uns mesos enrere.