Projecte educatiu

L’escola Prosperitat és un centre públic. El nostre objectiu fonamental és la formació humana i acadèmica dels nostres alumnes. Per tant, considerem l’educació com a un procés integral de la persona, amb uns punts bàsics.

A la nostra escola:

• Es potencien activitats que fomentin l’adquisició i el desenvolupament de les capacitats i competències bàsiques.
  • S’acompanya a l’alumnat perquè  tingui un desenvolupament personal i integració social amb èxit.
  • Se socialitza l’alumnat i es desenvolupa el seu esperit crític, la capacitat de discussió i de decisió, tot fomentant el treball en grup.
  • Es promou la no competitivitat, afavorint el ple desenvolupament personal sense establir valoracions comparatives.
  • Es fomenta l’autonomia en el treball basat en l’estudi i l’esforç personal.
  • Es fa protagonista l’alumnat del seu aprenentatge, partint de la pròpia existència, vivències i coneixements previs.
  • Es prioritza l’aprenentatge significatiu, a partir de la interacció docent – alumnat i entre alumnes.
  • Es motiva l’alumnat, utilitzant mètodes d’ensenyament basats en la recerca i el descobriment, l’aplicació funcional dels continguts, l’experimentació, el coneixement de l’entorn (tallers, racons, sortides, excursions, hort, …), amb diversitat de recursos.
  • Es tracta la diversitat, tenint en  compte els diferents ritmes evolutius, capacitats intel·lectuals i cultures.
  • El català és l’ eix vertebrador de l’escola en un projecte plurilingüe.
  • S’integren les TIC com una eina educativa més.
  • Es busca la implicació de les famílies en l’educació dels seus fills.
  • Es desenvolupen les activitats escolars de forma sostenible amb el medi.
  • Es treballa per una escola democràtica i participativa.
  • S’educa en coordinació amb altres institucions del barri i de la ciutat.
  • S’educa per fomentar estils de vida saludable.
  • S’educa en els valors de la pau, la convivència, la coeducació.
  • Es vetlla per consolidar una línia pedagògica que doni coherència a l’acció col·lectiva del claustre.
  • Es busca la cohesió de tots els membres de la comunitat educativa mitjançant activitats conjuntes.