Patrimonia’m

És un programa organitzat pel MUHBA (Museu d’Història de Barcelona) adreçat a l’alumnat de Cicle Superior. El professorat compta amb l’assessorament de professionals del MUHBA.

Els alumnes de 6è. esdevenen patrimoniadors d’un element històric del barri, en el nostre cas, el castell de Torre Baró. Els alumnes de 5è. seran pre-patrimoniadors. L’edifici és l’eix a partir del qual s’estructura una part de l’aprenentatge de l’àmbit de coneixement del medi natural, social i cultural.

AL CICLE SUPERIOR TREBALLEM DE FORMA COL·LABORATIVA

Aquest curs, els alumnes de 5è hem treballat molt de forma col·laborativa/cooperativa amb els companys i companyes de 6è. A principi de curs, lligat al projecte de Patrimonia’m, vam fer un dibuix del castell de Torre Baró. Es va dividir el dibuix en 50 trocets iguals i cadascú havia de fer el seu, però per fer-ho bé havíem de parlar, observar, pendre mides, decidir les tonalitats dels colors,… amb els companys que tenien el trocet de dibuix més proper al nostre. No és una feina fàcil, però la veritat que el resultat final va ser molt bo i maco.

Al tercer trimestre ho hem tornat a fer. En petits grups barrejats dels cicle superior, hem dissenyat i construït castells amb material de reutilització. En ell havien d’aparèixer els elements característics d’un castell que havíem treballat a la classe, com el matacà, les espitlleres, merlet, etc. I després també incloure elements extres com personatges de l’època, escuts, banderes…

En aquest vídeo podeu veure una mostra de la feina realitzada: