6è. ELS AMANTS PAPALLONA

Als alumnes de 6è, han estat convidats per la Florisol, a conèixer la vida de la Naoko i del seu amor! Us esperen sorpreses!

Cliqueu la imatge per veure les fotos de l’activitat.

Els Amants Papallona, és una bonica història d’amor entre Naoko i Kamo, amb unes il·lustracions d’una finor exquisida, obra de Benjamí Lacombe (per al qual no sàpiga qui és, és l’autor de la portada de la mecànica del cor). Unes il·lustracions precioses.

Naoko és una jove que viu amb el seu pare en un poble petit. En complir els 14 anys ha d’anar-se a la gran ciutat, a Kyoto per a ingressar en una escola de maneres. Allí li ensenyaran a servir el te, a conversar…, en fi, a aprendre tot allò que una senyoreta en edat de casar-se ha de saber.

Però Naoko no vol anar a escola de maneres, vol aprendre literatura, estudis només permesos als homes. Així que, amb la complicitat de Suzuki, la seva serventa, decideix disfressar-se d’home i apuntar-se a l’escola de literatura. En el camí coneix a Kamo, que ha vingut també a estudiar literatura, matemàtiques i haikús.

Naoko i Kamo es fan amics íntims i fins i tot comparteixen habitació a l’escola. Una situació complicada per a Kamo que comença a sentir una cosa estranya cap a “el seu amic”.
De sobte, un dia, Suzuki ve a buscar a Naoko i per ordre del seu pare la porta a casa sense donar-li cap explicació. Abans de marxar Naoko li escriu un haikú a Kamo perquè pugui endevinar que ella en realitat és una noia. Alleujat, Kamo va en la seva cerca per a declarar-li el seu amor i demanar-li al seu pare el matrimoni.
Però a Naoko li han tendit un parany i l’han fet tornar perquè el seu pare ha acordat ja el seu compromís. Quan Kamo arriba a casa de Naoko, Suzuki li transmet la notícia del compromís de Naoko. I Kamo es mor de pena.

El dia abans de les noces Naoko demana al seu pare una última deferència, vol anar a acomiadar-se del qual va ser el seu gran amor. Quan Naoko està davant de la tomba de Kamo, un raig creua el cel i la tomba s’obre. Naoko es precipita al seu interior al costat del seu estimat.

Una bonica història basada en una llegenda xinesa en la qual realment una jove, Zhù Yingtái, es va fer passar per un noi per a estudiar i va conèixer al que seria el seu gran amor, Liáng Shānbó.