Recollida taps/piles

Si bé el reciclatge està considerat a nivell social com la principal eina en la gestió dels residus, hi ha dos passos previs que no cal oblidar: la reducció i la reutilització. És el que es coneix com la “llei de les 3R”:

• Primera opció: Reduir sempre que sigui possible
  • Reutilitzar com a segona opció
  • Reciclar en darrer terme

En aquest sentit, la nostra escola col·labora amb la recollida de taps de plàstic i de piles.

Recollida taps de plàstic

La nostra escola també col·labora amb la recollida municipal de taps de plàstic. Aquests taps de plàstic es porten a empreses que els compren per processar-los i fer nous productes de plàstic. Habitualment els diners que es recullen amb aquestes campanyes es destinen a projectes solidaris.

I QUINS SÓN ELS TAPS QUE PODEM RECICLAR?
  • Taps d’ampolles d’aigua, refrescos, oli, ..
  • Taps de plàstic de brics
  • Tapes d’envasos de mantega, pintura, caixes de tovalloletes
  • Pistoles de plàstic de productes de neteja
  • Taps d’envasos de xampú, sabó, màscares, ..
  • Taps d’envasos de lents de contacte
  • Caixes de seda dental

Recollida de piles

Les piles no s’han de llençar a les escombraries, ni a l’aigua, ni enterrar perquè són residus tòxics que contaminen !!

Les piles i acumuladors contenen alguns metalls pesants com el mercuri, el cadmi o el plom, que són potencialment perillosos per a la salut i el medi ambient. Per això, es consideren residus perillosos i estan subjectes a una recollida i tractament específics. Per tal de reduir la contaminació d’aquests elements, la nostra escola treballa conjuntament amb l’empresa Ecopil Ecologia i Mediambient integreats S.L.

Podeu portar les vostres piles gastades al nostre contenidor! Junts cuidem el nostre planeta!

La recollida selectiva requereix una educació mediambiental que duem a terme des de I3 i durant tota l’escolaritat, per aplicar en la nostra societat una economia circular en què gran part dels productes que fabriquem tinguin un nou ús.

Tots hem de participar separant els residus aprofitables de la resta dels residus i dipositar-los als contenidors apropiats. És d’obligada necessitat aconseguir la col·laboració de la població mitjançant campanyes mediambientals. Aquest és el nostre contenidor de piles: