Recollida d’oli APINDEP

Apindep recull l’oli de cuina usat

IMG_2609-copia.png

Com funciona aquest servei?

L’alumne rep a l’escola una ampolla (claki) per a la recollida d’oli de cuina domèstic, amb una boca ampla i de material resistent, juntament amb un fulletó informatiu. ​Podeu demanar els clakis a consergeria i retornar-los quan estiguin plens. Apindep s’encarrega del buidatge dels contenidors de les escoles, del transport de les ampolles plenes d’oli, de la gestió de l’oli recuperat, del rentat de les ampolles i del seu retorn a les escoles un cop ben netes per ser reutilitzades

L’oli usat es recupera per a la seva utilització com a biocombustible que pot ser usat en vehicles dièsel.

Els objectius que treballem en el projecte són:

– Ocupacionals i socials

Generar oportunitats d’ocupació per a persones en situació de risc d’exclusió, com són les persones en situació de desocupació de llarga durada, menors de 30 anys o majors de 50 anys, i persones amb diversitat funcional.

La intenció és donar ocupació a persones que tenen més difícil l’accés al mercat de treball, i afavorir la seva formació, optimitzar el seu rendiment en aquesta tasca en concret, ajudant d’aquesta manera a incrementar la seva autonomia laboral, social i personal.

– Mediambiental

Ampliar la infraestructura existent  per a la recollida selectiva, aportant al territori objecte un recurs de millora mediambiental, reduint la quantitat a disposició del rebuig del residu d’oli vegetal d’ús alimentari i la sensibilització de la població envers el reciclatge i el respecte al medi ambient.