Hort escolar

Perquè un hort a l’escola?

El treball de l’hort ecològic a l’escola, és la manera més adient d’oferir als nostres alumnes una educació mediambiental, basada en la cura, respecte i defensa de la natura. L’hort aporta una sèrie d’estratègies gratificants i úniques per a l’alumnat i permet fer-lo servir per treballar amb alumnes de diferents edats i en diferents àrees curriculars. L’hort ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.

Objectius generals:

1. Ajudar als alumnes a pendre conciència i sensibilitat davant les qüestions mediambientals.
  2. Promoure el coneixement del medi, les seves interrelacions i els seus problemes.
  3. Fomentar l’adquisició de valors que els motivin a sentir preocupació pel medi ambient.
  4. Capacitar els alumnes perquè puguin trobar solucions als problemes ambientals.
  5. Conèixer i aprendre els productes, les eines les tècniques de treball agrícola.
  6. Reconèixer la dependència de l’agricultura que té la humanitat.
  7. Treballar el projecte de l’hort d’una manera interdisciplinar amb la resta de assignatures.