Projecte patis

Durant el curs 2020/21 la nostra escola s’ha endinsat en el projecte de transformació i millora de patis amb col·laboració amb l’ajuntament de Parets i tota la comunitat educativa del Pompeu (alumnes, mestres i famílies). El pati és el principal espai de joc i moviment que tenen els infants durant la jornada escolar, a part de que també s’hi desenvolupen bona part de les interaccions socials entre iguals i els descobriments autònoms.  El pati, esdevé un espai plenament educatiu on es donen un tipus de jocs i relacions pròpies i diferents de la resta d’espais de l’escola. És el lloc on les dinàmiques de grup són plenament vives. Creiem que els espais d’esbarjo han de ser un reflex del projecte educatiu fent que siguin espais que promoguin també l’accés a la cultura, s’hi fomentin valors i proporcionin experiències generadores d’aprenentatge.

Per això, és important tenir en compte l’estructura, el disseny i els elements del pati per afavorir el joc i els aprenentatges, incorporar una mirada amb perspectiva de gènere i oferir les mateixes oportunitats de joc i exploració a totes les nenes i els nens.

UN PROJECTE COMPARTIT

Ens aquest projecte ens ha acompanyat i assessorat un arquitecte (en Xavi Rodríguez) i, a més, hem comptat amb la col·laboració de l’AFA per tirar endavant aquest projecte compartit i participatiu en totes les fases del procés de transformació del pati.

A més, un dels reptes més importants d’aquest projecte ha sigut incloure els infants en tot el procés: en la pluja d’idees per a les noves propostes, en la ubicació dels nous espais observant els seus racons preferits i en la construcció d’aquests buscant tasques on puguin participar amb seguretat.

A continuació us compartim el disseny dels dos patis i us anirem compartint algunes fotografies del procés:

1. Informe inicial (observació i proposta de disseny)
  2. Imatges amb el disseny dels patis

3. Presentació projecte (Fases del projecte i primeres invesions)