A Educació Infantil
A Infantil el treball per ambients és una forma diferent on podem treballar continguts del curs d’una manera més autònoma , lliure i experimental. Es barregen els alumnes de tot el cicle en petits grups i segons els seus interessos.
A infantil es fan ambients dues tardes a la setmana i són els següents:
- Artístic
- Experiments
- Aire lliure
- Moviment
- Construccions
- Joc simbòlic
- TIC
- Disfresses.
A Primària
El treball mitjançant els ambients consisteix en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de propiciar i construir un lloc d’aprenentatge que sorgeix espontàniament. En aquests ambients, el nen és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge. Volem que els alumnes participin d’una manera activa, lliure, constructiva i creativa. La funció del mestre és fer de guia, d’organitzador i de mediador per facilitar el procés d’aprenentatge. L’activitat o joc lliure és el principal recurs didàctic i d’aprenentatge. Es prioritzen les tasques no dirigides tot i que hi ha una sèrie de consignes bàsiques que cal seguir.
Fem els ambients una tarda a la setmana. Els nens poden triar entre els següents ambients:
- Matejocs
- Experimentació
- TIC-TAC
- Mou-te!
Cada nen/a tria l’ambient on vol anar amb un màxim de 10 alumnes.