Ambients d’aprenentatge

A Educació Infantil

A Infantil el treball per ambients és una forma diferent on podem treballar continguts  del curs d’una manera més autònoma , lliure i experimental.  Es barregen els alumnes de tot el cicle en petits grups i segons els seus interessos.

A infantil es fan ambients dues tardes a la setmana i són els següents:

• Artístic
  • Experiments
  • Aire lliure
  • Moviment
  • Construccions
  • Joc simbòlic
  • TIC
  • Disfresses.

A Primària

El treball mitjançant els ambients consisteix en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de propiciar i construir un lloc d’aprenentatge que sorgeix espontàniament. En aquests ambients, el nen és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge. Volem que els alumnes participin d’una manera activa, lliure, constructiva i creativa. La funció del mestre és fer de guia, d’organitzador i de mediador per facilitar el procés d’aprenentatge. L’activitat o joc lliure és el principal recurs didàctic i d’aprenentatge. Es prioritzen les tasques no dirigides tot i que hi ha una sèrie de consignes bàsiques que cal seguir.

Fem els ambients una tarda a la setmana. Els nens poden triar entre els següents ambients:

• Matejocs
  • Experimentació
  • TIC-TAC
  • Mou-te!

Cada nen/a tria l’ambient on vol anar amb un màxim de 10 alumnes.