Principis metodològics

Els principis metodològics de l’escola Nostra Llar es basen en el reconeixement de l’infant com a protagonista principal del seu aprenentatge. S’introdueixen els sabers i es treballen les competències a partir de situacions properes als nens i nenes a través de:

• L’autoconeixement i la gestió de les pròpies emocions.
  • La manipulació de materials, de l’experimentació i de la descoberta.
  • El joc, el treball cooperatiu i les activitats de cohesió de grup.
  • El plantejament de reptes i activitats de recerca.
  • Sortides, excursions i visites relacionades directament amb el que es treballa a l’aula.

Les situacions d’aprenentatge són el context o escenari que aprofitem per promoure l’aprenentatge de l’alumnat.

El treball sistemàtic, el treball globalitzat, els projectes, l’aprenentatge basat en problemes… són algunes de les metodologies que utilitzem per desenvolupar les situacions d’aprenentatge.

Es dóna importància al treball individual, a l’estudi i a l’esforç personal, sempre tenint en compte les capacitats individuals de cada infant.