Projectes a l’escola

PROJECTE DE MATEMÀTIQUES ENTUSIASMAT

El projecte incorpora les Intel.ligències Múltiples perquè l’alumnat tingui nombroses oportunitats d’aprendre un mateix concepte matemàtic perquè, com és ben sabut, a les aules tots els alumnes són diferents. Per exemple, podem treballar les figures geomètriques a través de cançons (Intel•ligència musical), mitjançant el treball amb el cos (Intel•ligència corporal-cinestèsica), buscant figures al nostre entorn (Intel•ligència naturalista) o treballant amb els geoplans (Intel•ligència visual-espacial).

Tenim l’objectiu que els alumnes despertin el seu esperit estratègic, que aprenguin estratègies per ser reflexius i que gaudeixin del plaer d’inventar i emprar procediments esglaonats i gradual, millorant la motivació i els resultats en matemàtiques.

ENGLISH PROJECT

L’escola aposta per un model plurilingüe. Aquest model estableix que l’alumne tingui, al acabar la seva escolaritat, un ple domini de les dues llengües oficials, català i castellà, convisquin en un mateix model d’aprenentatge amb la llengua anglesa.

L’escola inicia l’aprenentatge de la llengua anglesa des de l’expressió oral i ús correcte del vocabulari, intentant reforçar l’aspecte d’ús significatiu i pràctic de la mateixa. Posteriorment s’introdueix l’expressió escrita i la capacitat de comprensió oral. Finalment s’introdueix l’ús de la llengua anglesa en entorn d’aprenentatge transversals i significatius, i obrint-la a àrees com l’Educació Artística, l’Educació Física i el Coneixement del Medi Natural i Social.

 

 

 

 

ESCOLA VERDA

Des de fa molt temps, la nostra escola ha mantingut una línia de sensibilització vers el Medi Ambient, entre els alumnes i tot el personal del centre.

L’any 2018 vam renovar el Distintiu d’Escola Verda.El Programa Escoles Verdes està promogut per la Generalitat de Catalunya, amb la intenció d’innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat. Té tres grans objectius:

1. Incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.).
2. Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
3. Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius vers el medi ambient.

El nostre projecte actualment es desenvolupa en els àmbits següents:
− Sensibilització i compromís
− Esmorzars saludables i sostenibles
− Reciclatge i reutilització
− Hort
− Entorn proper
− Estació meteorològica

L’ESCAMOT VERD  està constituït per un grup d’ alumnes de primària encarregats de promoure les bones pràctiques ambientals a l’escola, tant a nivell individual com col·lectiu, així com de detectar els mals comportaments i eradicar-los. Per fer-ho, duen a terme tasques de sensibilització i divulgació. Es reuneixen un cop al mes i són els responsables de fer una diagnosi ambiental del centre, d’establir propostes de millora, d’elaborar campanyes de sensibilització i, sobretot, de vetllar perquè es compleixin els acords proposats, conjuntament amb els altres alumnes i l’escola:

  1. Vetllar per un consum energètic responsable (aigua i llum) – supervisar i prendre nota de les aules que tinguin els llums encesos i comunicar-ho als tutors. Igualment, del mal ús de l’aigua i del paper.
  2. Vetllar per tal que els companys i companyes s’esperin a arribar al pati per començar a esmorzar.
  3. Recordar la conveniència de l’ús d’embolcalls reutilitzables (carmanyola, boc and roll, etc.)
  4. Supervisar que els embolcalls vagin al contenidor corresponent.
  5. Supervisar que cada dia els patis quedin nets de papers i plàstics.
  6. Avisar de comportaments poc respectuosos amb l’enjardinament i altres objectes i materials del pati.
  7. Altres tasques referents al medi ambient que es vagin acordant al llarg del curs.
  8. Assistir a les reunions de coordinació amb el docent responsable.

Cada nivell vota semestralment  al seu representant a l’Escamot Verd.

 

PROJECTES SOLIDARIS

A la nostra escola no es concep la formació de l’alumnat sense l’educació en valors. 

Es fomentarà l’esperit crític i la corresponsabilitat, fent-nos conscients del nostre compromís vers un món millor a través de l’exercici de la nostra responsabilitat en cadascun dels projectes.Des de ja fa uns quants anys l’ escola ha impulsat diferents projectes solidaris amb el propòsit d’anar desvetllant en els nostres alumnes una mirada crítica i compromesa amb el món on viu. Regala el teu temps és el projecte més incorporat a l’ escola; mestres i alumnes fan de voluntaris en el Gran Recapte al desembre i al Rebost Solidari al juny.

Activitats solidàries durant el curs: participació a la marató de TV3, cantata de Nadales a la residència d’avis del barri,  tarda d’activitats a l’AVAN (associació Vallès Amics de la Neurologia) organització d’un berenar solidari i venda de llibres Sant Jordi per una ONG a determinar

 

PROJECTE DE PATIS​

Famílies, alumnes i mestres, estem immersos en el projecte de transformació dels patis de l’ escola per tal d’ incorporar diferents espais on els alumnes puguin desenvolupar-se i trobar:

  • relacions: intimitat, treball en equip, joc col·lectiu, joc simbòlic, diferents espais.
  • sensacions, percepcions: medi agradable, verd, flors, aromes, colors, textures…
  • vegetació: coneixement del medi natural, canvi cíclic, cura de les plantes, usos de les plantes, relació de les plantes entre elles…
  • moviment: desnivells, preveure i controlar el risc…

 

PROJECTE​: LA VEU DELS NOSTRALLAERUS I NOSTRALLAERES

COMISSIÓ DE DELEGATS:  Es tracta d’una via fonamental en el procés de participació a l’escola. Té com a objectiu principal sentir la veu de l’alumnat en totes aquelles qüestions que tenen a veure amb la vida de l’escola. En formen part els delegats i delegades de cada curs, de 1r a 6è. Al llarg del curs es planifiquen reunions trimestrals amb l’equip directiu, els dimecres a la tarda, tot i que també se’n convoquen d’extraordinàries si les necessitats del moment ho requereixen.

Es tracten temes transversals o propostes sorgides a les aules que afectin a tota l’escola, així com propostes que sorgeixin del mateix debat de la Comissió. Un alumne/a fa les funcions de secretari/ària i és qui aixeca acta de cada sessió.

BÚSTIA DE CONTACTE: A través d’aquesta bústia  ELS ALUMNES poden enviar les seves consultes, queixes i suggeriments sobre qualsevol tema.