STEAM A EDUCACIÓ INFANTIL

PERQUÈ STEAM A INFANTIL?

L’educació en les matèries STEAM, és a dir a Ciència, Tecnologia, Enginyeria,Art i Matemàtiques, permet que l’aprenentatge dels alumnes sigui actiu, ja que treballen a través de l’experimentació i la pràctica. Totes aquestes disciplines no són només importants en l’àmbit curricular sinó que van lligades a una sèrie d’habilitats clau per al present i el futur dels infants.

Així, poden desenvolupar nombroses capacitats: creatives, comunicatives, de treball en equip, de resiliència i de tolerància a la frustració, etc. Lobjectiu principal és motivar i promoure ladquisició del pensament crític.

QUÈ HEM FET AQUEST TRIMESTRE?

Al llarg de les sessions de dijous hem realitzat diferents experiències: construcció de ponts, reptes Lego, el pomer, que passarà amb l’ou?, salvem al porquet… Sempre partint d’un element motivador pels alumnes (contes, fotos, elements de l’entorn, el joc..) i dels coneixements previs. L’aprenentatge es va construint a través de l’assaig-error, la predicció i la comprovació, l’aplicació de processos de lògica, la creativitat i el treball cooperatiu.

Ha estat una experiència gratificant que volem continuar la resta del curs.Les sessions d’esteam, es complementen amb el treball de la robòtica i els tallers de creativitat trimestrals.

STEAM infantil from Zer La Coma on Vimeo.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *