Improvisem cantant!

El passat dimecres 20 de març els alumnes de 5è vam anar fins al C.A.T (Centre Artesà Tradicionàrius). És un teatre situat al barri de Gràcia on gairebé tots els concerts són de música tradicional. Aquell dia els artistes érem nosaltres i, a més a més, tot era improvisat!

Ens hem trobat amb 2 escoles més i junts, hem fet un concert de Corrandes. Són cançons improvisades al moment amb melodies pactades. Ens diuen un tema i hem de construir mentalment el següent:

• Una quarteta (4 versos)
  • Cada vers ha de ser heptasil·làbic (7 síl·labes comptant fins a la tònica).
  • Ha de rimar el 2n vers amb el 4t.
  • Tot això el més ràpid possible (uns 20 segons per pensar-ho!!!).

I com ho hem fet?

Durant 3 mesos hem estat fent jocs a classe de català i música per a entrenar-nos. Al principi pensàvem que no podríem aconseguir-ho, però a poc a poc, hem anar veient que sí que es pot.

Ens ho hem passat súper bé i hem après moltes paraules i formes de rimar. Això si, improvisar fa moltes pessigolles a la panxa!

Alumnes de 5è