Les Petites Investigacions a Cicle Mitjà: Fomentant la curiositat i l’habilitat de Recerca

Les petites investigacions són una part dels aprenentatges del cicle mitjà. Aquestes investigacions ofereixen als alumnes l’oportunitat d’aprofundir en temes que els desperten interès, desenvolupant així les seves habilitats de recerca, lectura crítica i presentació d’informació. Així no només fomentem la curiositat, sinó que també impulsem l’autonomia i la responsabilitat en l’aprenentatge.

Tot comença amb la selecció del tema, amb un focus especial en la utilització de recursos bibliogràfics disponibles a l’aula, els espais de lectura i a la biblioteca de l’escola. Es tracta de desenvolupar les habilitats de cerca i selecció de fonts i per fer-ho ens cal un bon coneixement dels temes i dels llibres que ens els poden explicar.

Per aquest motiu a 3r fem activitats dirigides a buscar i trobar llibres de coneixements a la biblioteca per tal de facilitar la connexió entre temes.

Aquesta vegada teníem unes temàtiques diverses i alguns textos que estaven relacionades amb ells. L’activitat consistia en relacions el text amb la temàtica i buscar per la biblioteca algun llibre de coneixements que ens ajudés a saber-ne més.

Hem aconseguit tots els objectius! Hem après a fer recerca a la biblioteca i fins i tot hem intentat lligar els temes de coneixements amb llibres d’imaginació!