20ª ENTREGA. AQUESTA QUINZENA ENS VISITA L’OCELL QUE LLUEIX TOT EL CERCLE CROMÀTIC!

24 d’abril de 2023 – 7 de maig de 2023

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat,

ja hem passat la bonica i magnífica Diada de Sant Jordi. Enhorabona a tot l’alumnat i mestres de l’escola per la magnífica mostra de treballs i danses que ens heu compartit.

Ja erem conscients que en aquesta setmana la participació baixaria força perquè tota la intensitat i esforç és per tenir a punt tots els magnífics treballs que feu…. però ha estat així perquè veureu que aquesta vintena entrega tindrà una durada de 15 dies. El motiu és que estaré absent de casa i em serà molt difícil portar el dia a dia del joc.

Per tant atenció! TENIU TEMPS D’ENVIAR LES RESPOSTES DELS DOS OCELLS AMAGATS FINS EL DIUMENGE DIA 7 DE MAIG. No us despisteu.

Ja esteu veient que els ocells que se’ns amaguen han anat pujant de dificultat, i és que ja som a la 20ª entrega! Un dels ocells que ens visita en aquesta entrega és potser l’ocell més acolorit de l’avifauna catalana (ocell amagat nº 40).

I l’ocell amagat nº 39 és parent d’un ocell amagat de la 18ª entrega. Fixeu-vos que tenen una estructura semblant!

I quins ocells s’han amagat aquesta darrera setmana? L’ocell amagat nº 37 és l’aligot comú. Alguns de vosaltres l’heu confós amb el milà negre. Cert que els rapinyaires costen una mica d’identificar perquè tenen algunes morfologies de color de plomatge diferent. En aquest de la foto us havieu de fixar en la mitja lluna més clara que mostra al pit (a la foto es veu de costat). Reconec que no era fàcil!

L’ocell amagat nº 38 és el cargolet comú. Un ocellet molt menut i que a les guies sempre el dibuixen amb la cua enlairada. A la fotografia la té ben abaixada…. però us vaig donar a pista que us fixessiu amb la cua, perquè no hi ha cap altre ocell que la tingui tan curta!

Aquí hi ha l’enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells del darrer període: https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí també podeu veure la vostra puntuació. https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu que tindreu temps fins diumenge dia 7 de maig!

Espero les vostres respostes al correu ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Una abraçada… que els ocells en acompanyin i volin en llibertat.