19ª ENTREGA. UN DEPREDADOR I UN TENOR BEN PETITÓ

17 d’abril de 2023 – 24 d’abril de 2023

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat,

desitjo que les vacances de Setmana Santa hagin servit per trencar rutines i hagueu tornat amb les piles ben recarregades.

Pel que fa al joc, hem seguit amb petites dificultats… i és normal perquè el nivell del joc ha anat augmentant i no sempre és fàcil trobar correctament els dos ocells amagats. A més  a més i en motiu del període de vacances hi havia 9 ocells que donaven punts de bonificació.

Comencem pels dos ocells amagats. L’ocell amagat nº 35 és el capsigrany comú… un petit ocell però que es tracta d’un depredador de petits mamífers (ratolins i talpons), petits rèptils i amfibis, ocellets i insectes. Fixeu-vos amb el bec, fort i punxegut com si es tractés d’un petit rapinyaire.

L’ocell amagat nº 36, us ha portat de corcoll i alguns de vosaltres l’heu confós amb l’estornell i la merla. Es tracta d’un petit corb i el seu nom és gralla becgroga. És un ocell que trobem a alta muntanya i intel·ligent com tots els còrvids, sempre aprofita restes de menjar dels excursionistes que recorren les muntanyes

Pel que fa als ocells exòtics, aquestes són les respostes. Malgrat ser ocells exòtics ja es consideren ocells de l’ornitofauna catalana.

.

I quins ocells se’ns amaguen aquesta setmana?

L’ocell amagat nº 37 és un ocell que alguna vegada hem vist sobrevolant el pati de l’escola. Un depredador que es troba al capdemunt de la piràmide ecològica.

L’ocell amagat nº 38 és un ocellet molt menut (fixeu-vos bé amb la cua) però que té unes dots vocals sensacionals. Canta amb una gran potència, encara que no és fàcil de veure perquè sempre s’amaga entre les bardisses dels parcs i boscos humits.

Aquí hi ha l’enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells del darrer període:

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí també podeu veure la vostra puntuació. https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu que tindreu temps fins diumenge dia 23 d’abril, SANT JORDI!

Malgrat ser la setmana de Sant Jordi, espero les vostres respostes al correu ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

UN CONSELL, ENVIEU LES RESPOSTES ELS PRIMERS DIES DE LA SETMANA I AIXÍ PODREU GAUDIR DELS PREPARATIUS DE LA GRAN FESTA DE L’ESCOLA, SANT JORDI!

Una abraçada… que els ocells en acompanyin i volin en llibertat.