CURIOSITATS DEL ZOO DE PARAULES

Aquest curs, els alumnes de la classe de 2n C ens hem animat a participar en el

27è concurs el gust per la lectura.

Abans però hem treballat el llibre “ZOO de Paraules” d’en Ramon Besora dins del gènere Bestiaris.

Zoo de paraules està format per 22 poemes en què els protagonistes són animals, seguint la tradició dels bestiaris catalans.

«És un bestiari deliciós i alhora màgic. L’autor juga amb les paraules d’una forma magistral. Hi ha una subtil influència de Rodari. El que emociona més és la depuració de la llengua com si l’autor hagués passat les paraules per un alambío filtre; també la bona utilització de les metàfores, no excessives, però belles. Al cérvol li creixen branques al cap i el rossinyol és músic de jardí. Són especialment encertades les rimes que segueix Besora, que això només es fa quan es té el geni de la poesia».

Gabriel Janer Manila, llicenciat en lletres, doctor en Pedagogia, catedràtic d’Antropologia de l’Educació i escriptor.

Aquí podem veure l’autor presentant-nos el seu llibre:

També podeu saber més d’en Ramón Besora mirant la seva biografia:

Una vegada hem treballat el llibre, hem llegit els poemes i hem fet algunes activitats del dossier didàctic presentat des del programa, els alumnes han triat un poema cadascú, se l’han memoritzat, l’han recitat i per últim, han preparat una exposició oral per explicar alguna curiositat de l’animal que surt al poema.

Alguns només han explicat la curiositat, d’altres ho han llegit, també hi ha que han fet treballs manuals, han fet una recerca de coses de l’animal, han explicat el poema, han fet presentacions projectades… cadascú ha triat el que volia, ja que a segon de primària  és de  les primeres exposicions orals que fan i han d’estar còmodes amb un tema que motivi i els hi agradi.

Així es converteix en una activitat divertida i motivadora on aprenen les capacitats necessàries per ser un/a bon/a comunicador/a.

Fent l’exposició oral ens hem gravat i després hem editat el vídeo. Això ens servirà per analitzar i fer una autoavaluació del que podem millorar per la propera exposició oral (fent èmfasi en el llenguatge utilitzat, la postura, la veu…). Cal dir que no hem assajat ni repetit, així aquí veureu la primera vegada que fan una exposició gravada. Això ha estat intencionat perquè puguem treballar què cal millorar de cadascú.

Considerem que és una bona manera d’incentivar i fomentar activitats on puguin parlar i fer preguntes d’una forma més engrescadora al ser curiositats d’animals que és un tema molt motivador per l’alumnat, afavoreix l’aprenentatge significatiu i els resulta més fàcil transmetre la informació als seus companys.

Al mateix temps aquest tipus d’activitat també serveix per treballar la confiança en un mateix i la seguretat personal a l’hora de parlar en públic, fent èmfasi en la postura corporal, el to de veu, la gesticulació…

L’expressió oral no és un saber innat, és una habilitat lingüística que hem d’anar adquirint de mica en mica i així anirem agafant més riquesa expressiva i cada vegada estarem més segurs del que volem comunicar i utilitzant el vocabulari més adequat.

Doncs, sense explicar-vos més us deixo amb la introducció i les exposicions orals dels poemes.

Per editar els vídeos hem utilitzat música del YouTube i també hem escoltat els poemes musicats del llibre a la pàgina de música de poetes http://www.musicadepoetes.cat/poeta?autor=745

TÍTOL TREBALL: CURIOSITATS DEL ZOO DE PARAULES nº inscripció: 4045 Modalitat A1. Gènere Bestiaris

LLIBRE: ZOO DE PARAULES             AUTOR: RAMON BESORA

Bé, espero que us hagi agradat!! Ara nosaltres anem a fer autoavaluació per veure què podem millorar!!

Però cal dir que són uns futurs comunicadors increïbles!!