Carta de compromís educactiu

Carta de compromís educatiu

L’escola Les Ferreries de Palafolls estableix la seva acció educativa conjuntament amb les famílies dels infants, sobre una base de corresponsabilitat, col·laboració i respecte mutu per tal de mantenir, potenciar i garantir la coherència entre l’acció educativa que correspon a les famílies i la que correspon a l’escola en tant que centre educatiu.

Aquesta carta vol expressar la voluntat de tots els membres de la nostra comunitat educativa  (famílies, mestres, equip de monitoratge i altres professionals de l’escola) de treballar en l’assoliment de l’èxit educatiu de tot i cadascun dels nens i nenes i que per això es comprometen a mantenir els nivells de relació i comunicació necessaris, en un entorn de respecte i de convivència.

Els continguts d’aquesta carta es formulen en el marc d’una escola plural, participativa i oberta a tothom; que educa persones i que atén a la diversitat dels seus alumnes.

Per tant, conscients que l’educació dels infant implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, Maria Isabel Queralt Benavente, directora de l’escola les Ferreries i … (mare, pare o tutor/a de l’alumne)…

Signem aquest document, el qual  comporta l’acceptació del següent:

Compromisos

Per part de l’escola les Ferreries

• Facilitar una formació que possibiliti l’adquisició d’estratègies i aprenentatges significatius i funcionals a través de metodologies en que els nens i nenes siguin protagonistes del seu propi a aprenentatge.
  • Afavorir el desenvolupament de les diverses potencialitats cognitives, socials, físiques i afectives que contribueixin al desenvolupament integral de la personalitat dels infants.
  • Afavorir l’adquisició de valors i el desenvolupament d’actituds que faciliten la convivència i el reconeixement de les persones, a través del diàleg, l’esperit crític i el consens.
  • Informar les famílies dels aspectes pedagògics i metodològics generals de l’escola i de la concreció respecte l’evolució del seu fill o filla i atendre les peticions d’entrevista que en facin.
  • Reflexionar sobre la nostra pròpia pràctica amb l’objectiu d’incorporar noves estratègies que millorin la nostra intervenció educativa.
  • Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos i, si s’escau, el contingut.

Per part de la família

• Conèixer, respectar i compartir els trets fonamentals de l’escola i el seu projecte educatiu.
  • Compartir amb l’escola la tasca educativa del meu fill o filla i afavorir les complicitats que son necessàries per aplicar el projecte educatiu de l’escola.
  • Instar al fill o filla perquè gaudeixi de les activitats escolars, compleixi les tasques encomanades a l’escola i a casa i que col·labori activament en la dinàmica escolar fent un bon ús dels materials i de les instal·lacions.
  • Vetllar per garantir els hàbits d’higiene, d’ordre i d’assistència a l’escola amb regularitat i puntualitat del fill o filla i informar a l’escola de les absències amb els justificants pertinents.
  • Facilitar a l’escola les informacions del fill o filla que sigui rellevants per el seu procés d’aprenentatge.
  • Utilitzar els canals de comunicació de que disposa l’escola sempre que es consideri necessari en relació a la formació del fill/a.
  • Atendre en un termini raonable les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli l’escola i confirmar l’assistència o la impossibilitat d’assistir a la reunió.